Maureen Johnson – Jméno hvězdy

Originální název: The Name of the Star
Série: Stíny Londýna, díl první
NakladatelstvíLevné Knihy
Počet stran: 328
Rok vydání: 2012

Nad Londýnem se stahují mračna strachu a Rory je jediným klíčem k vrahově identitě… Roryini rodiče se rozhodnou pracovat v Anglii a své milované dceři nabídnou jedinečnou příležitost: rok studia na prestižní střední škole v centru Londýna. Rory se příliš dlouho nerozhoduje a za pár týdnů už směřuje z ospalého louisianského městečka do evropské metropole, kde se v té chvíli začíná opakovat nepříjemná historie. Kdosi vraždí po vzoru nikdy nedopadeného Jacka Rozparovače. Všechna těla jsou nacházena tam, kde je původní vrah znetvořil v roce 1888 – ve východní části Londýna, v jejímž srdci stojí i Roryina nová internátní škola.

Stručný děj, příběh.
Roryiny rodiče jedou pracovat do Anglie a nabídnou Rory, aby si tam zvolila školu, kterou bude navštěvovat. Rozhodne se pro Londýn. Zpočátku je všechno téměř dokonalé, našla si kamarády, dokonce se do jednoho spolužáka i zakoukala. Jenže pak přijde první vražda a to ve velkém stylu, stylu Jacka Rozparovače. Celý Londýn je pokrytý kamerovým systémem, ale přesto není nikdo schopen vraha vypátrat. Když se Rory ve školní jídelně málem zadusí, začnou se dít věci.

Maureen Johnson.

Maureen už od útlého věku věděla, že by se chtěla stát spisovatelkou. Chodila na dívčí katolickou školu a dostala diplom na Delawareské univerzitě. Studovala kreativní psaní. Teď žije a píše v New York City. Nápad napsat tuto knihu dostala během jednoho mimořádně horkého letního dne v Londýně. Tahala kamarády do temných ulic východního Londýna a nutila je dívat se na staré zdi a do postranních uliček. Také je nutila sledovat celé hodiny záznamů pořízených z kabiny strojvedoucího londýnského metra.
Pocity, dojmy a hodnocení.
Tuto knihu mám doma už hrozně dlouho, nějak jsem ale neměla čas začíst se do ní. Proto jsem na sebe byla po dočtení tak naštvaná, že jsem to oddalovala. Příběh je sice ze začátku takový maličko nudný. Rory se zabydluje na internátní škole, seznamuje se s novými spolužáky a zatím netuší, že její málem udušení jí změnilo život od základů, a také ho dostalo do neuvěřitelných potíží. Buďte tedy za začátku trpěliví, však ono se to všechno rozjede.
Rory ze začátku nebere vraždění jinak moc vážně, nebo se spíš cítí v bezpečí. Pak ale uvidí podivně vyhlížejícího chlápka, kterého nikdo nevidí. V tu chvíli mi došlo, o co tak asi v celé knize půjde. Líbilo se mi, jakým stylem autorka tu knihu pojala. Bylo to vážně zajímavé a občas také strašidelné.
Kniha se mi ze začátku četla trochu hůř, ale dál už to šlo mnohem lépe. Kapitoly nejsou nijak zvlášť dlouhé, tak vám čtení bude utíkat. Občas se také podíváme i jinam, než za hlavní hrdinkou. Kniha je doplněna pohledy i jiných postav a různých událostí, které vedou k záhadnému vrahovi.
Jméno hvězdy dostává čtyři hvězdičky. Kniha mě dokonce donutila otevřít si google a najít si tam o Jackovi informace, ale nebojte zapálený ripperolog nebudu. Příběh určitě doporučuji, mnohé čtenáře určitě překvapí, jak to autorka všechno vymyslela.

Obrázek obálky a anotace: GoodReads
Doplňující obrázky: we♥it

Čtenářské hodnocení knihy:

2 thoughts on “Maureen Johnson – Jméno hvězdy

  1. Tohle už mi na poličce taky leží zatraceně dlouho a pořád se nemůžu dokopat k přečtení. Ale možná se na to tedy nakonec mrknu, však je to i docela štíhlá knížka. 🙂

  2. Určitě mrkni, já si pak nadávala, že jsem to tak dlouho odkládala 😀

Leave a comment