Veronica Rossi – Cesta věčnou nocí (RC review)

Originální název: Through the Ever Night
Série: Nebe, díl druhý
NakladatelstvíKnižní klub
Počet stran: 224

Od chvíle, kdy se Árie dozvěděla o smrti své matky, uplynulo už několik měsíců. I Perry už je nějakou dobu Krvepánem a dívka o něm nemá žádné zprávy. Nyní se však mají znovu setkat. Po tomto okamžiku oba nesmírně touží, a skutečně jsou naplněna všechna jejich očekávání. Tedy aspoň zpočátku. Bývalá Osadnice však není Perryho druhy přijata nijak laskavě a kmen se začíná bouřit. Éter bouří každým dnem víc a víc a jediným příslibem bezpečí je Poklidná modř. Je však tento bezpečný přístav skutečný?

Po událostech v prvním díle se Árie opět setkává s Perrym, který ji bere do svého kmene Tideů. Stal se Krvepánem a proto doufá, že Árii jeho kmen přijme. Jenže se tak nestane a při obřadu Označení dojde k jejímu napadení nepřátelskými členy Tideů. Musí proto kmen co nejdříve opustit a pokusit se najít Poklidnou modř, která by mohla všechny ochránit před nebezpečnou silou Éteru.

Veronica Rossi.

Autorka se narodila v brazilském Riu de Janeiro. Vyrůstala a žila na různých místech po celém světě a nakonec se s manželem a dvěma syny usadila v severní Kalifornii. Absolvovala bakalářské studium na univerzitě v Los Angeles a potom studovala výtvarné umění v San Francisku. Veroničiným úspěšným debutem je postapokalyptická sci-fi trilogie pro mládež s názvem Nebe (Under the Never Sky). První dva díly vyšly v Knižním Klubu.
Když se mi do rukou dostal první díl této trilogie, byla jsem více méně zklamaná. Absolutně jsem nerozuměla tomu prostředí, ve kterém se všechno odehrává. Proto jsem byla velmi mile překvapena z druhého dílu. Začetla jsem se do něj a hned se mi začaly vybavovat věci, které se staly, a všemu jsem porozuměla o něco více. Bylo to pro mě opravdu milé překvapení a knihu jsem si užívala o něco více, než čtení prvního dílu.
Kniha je rozdělena do kratších kapitol, kde se pak střídají pohledy dvou hlavních hrdinů, tedy Árie a Perryho. Každý tam prožívá své vlastní dobrodružství. Musím říci, že se mi Árie líbila, stala se z ní tvrdá bojovnice, jako by vyzrála, svět mimo Říše jí rozhodně poznamenal a to v tom dobrém slova smyslu. Perryho části jsem si moc neužívala, ten kluk mi nějak prostě nesedí a nejsem zrovna fanouškem vztahu Árie + Perry. Podle mého je v knize více zajímavých lidí, kteří by se k Árii hodili. Nechci spoilerovat.
Příběh je čtivý, celou knihu jsem měla přečtenou během několika málo hodin. Co mě ovšem nepřestane překvapovat, je překlad určitých názvů, které se v knize objevují. Té kreativity je tam až příliš a do celého konceptu mi to nějak nesedí. I když nevím, jak to vypadá v originále.
S pokračováním jsem byla rozhodně spokojenější než s prvním dílem. Nevím, co se mi to stalo. Možná jsem ten první díl nečetla pořádně, opravdu netuším. Každopádně Cesta věčnou nocí dostává tři a půl hvězdičky.
Pravděpodobně se mi zamlouvalo, že se příběh odehrává mimo Říše, kterým prostě stále nerozumím. Čtenář prozkoumává prostředí venku, které se mi zdá více pochopitelné. Tomu konceptu cestování mezi Říšemi prostě nemůžu přijít na kloub a to mě štve.
Kdybych to měla shrnout, tak se mi tento díl líbil rozhodně víc, než ten předchozí. Jsem fanouškem Árie, Perrymu nějak nemůžu přijít na kloub, i když to ale vypadá, že v dalším díle…, to si nechám radši pro sebe. Trochu se ale bojím toho, že v té závěrečné části se toho semele strašně moc. Teď se to tak trochu ploužilo, tak aby to na nás autorka všechno nevyplivla moc rychle. Uvidíme. Pokud se vám líbil první díl, tak určitě doporučuji. A pokud se vám až tolik nelíbil, tak zkuste dát knize šanci, třeba vás překvapí jako mě.

Obrázek obálky a anotace: Bux.cz
Doplňující obrázky: DeviantArt, DeviantArt

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Knižnímu Klubu.