L. J. Smith – Ohrožení (RC review)

Originální název: Moonsong (The Hunters, vol. 2)
Série: Upíří deníky, díl třináctý
Počet stran: 384

Nový školní rok na univerzitě začíná pro Elenu opravdu skvěle – život se Stefanem je krásnější než kdy dřív, všechny své přátele má kolem sebe a vypadá to, že i Damon se konečně změnil. Když se však začnou z kampusu školy ztrácet studenti, rychle se šíří panika. Všichni včetně Eleny jsou ve velkém nebezpečí. Podaří se jim ochránit jeden druhého? Zlo je všudypřítomné a může zaútočit odkudkoli a na kohokoli…

Elena se se svými přáteli vydává studovat na vysokou školu do nedalekého Dalcrestu. Všechno vypadá nesmírně slibně – konečně možnost začít nový život. Jenže hned první den zmizí studentka. Pak se začnou objevovat i těla mrtvých studentů, která jsou rozpáraná jako od nějakého zvířete. Všem je jasné, že zde působí nadpřirozené síly. Matt navíc vstoupil do velmi podivného spolku, ze kterého má na začátku dobrý pocit. Bonnie si dokonce našla šarmantního přítele Zandera, který často mizí za podivných okolností.

Staré koleje?

V této sérii jsem zažila již opravdu mnohé. Vyskytlo se zde snad všechno, co jsem si nikdy nedokázala představit ani v těch nejdivočejších snech. Proto jsem byla opravdu hodně ráda, jakým nadpřirozeným směrem se ubíral tento třináctý díl. Vážně jsem za to děkovala nebesům nade mnou. Rovnou vám proto zaspoileruji, že se nemusíte bát žádných divných liškodlačích démonů, ale všechno je ve starých kolejích. Prostě jsem vám to musela vyzradit.
Když mi kniha přišla domů, tak mě jako první zaujala její tloušťka. Ohrožení má skoro čtyři sta stran, což se u předchozích dílů nikdy nestalo. Vždy to bylo rozdělené tak, že díl měl maximálně dvě stě padesát stran. Toto překvapení pro mě bylo příjemnou změnou.
Jako většina knih od L. J. Smith není ani Ohrožení výjimkou a čte se velmi rychle, protože styl není nijak složitý. Co mě ale již jistou dobu irituje je vývoj dvou postav. Opravdu mi Meredith ani Bonnie k srdci nepřirostly. Na Elenu jsem si už zvykla a mám jí možná i radši než tu seriálovou, ale tyhle dvě, to je prostě něco, co mě dostává ze židle. Hlavně to jejich chování, Meredith je opravdu otřesná osoba, kterou bych nejradši vymazala z celého příběhu.
Jsem opravdu ráda, že se v tomto díle nevyskytuje žádné podivné stvoření, které si člověk nedokáže ani představit. Celkově je úroveň tohoto dílu dosti vysoko, oproti těm předchozím. Je škoda, že to přišlo až se třináctým dílem, spousta čtenářů totiž čtené této série již vzdala, upřímně se jim občas nedivím. Ale vývoj v tomto díle je na poměry celé série opravdu vydařený.
Čtenáři může být sice ze začátku již jasné, že něco není v pořádku a domyslí si, co přesně, mně osobně to ale vůbec nevadilo. Byla jsem ráda za staré dobré upíry. Já osobně jsem se rozhodla dát knize tři a půl hvězdičky. Věřím, že série má stále svoje fanoušky a že jim se tento díl bude líbit. Navíc je zde konečně změna prostředí, už se nenacházíme ve Fell’s Church, ale na univerzitě. Mnoho učení se nám sice nedostane, protože nadpřirozeno prostě číhá na každém rohu.

3 thoughts on “L. J. Smith – Ohrožení (RC review)

1. No ja neviem, mňa Upírske denníky už od 4 dielu riadne sklamali, a neviem, či má vôbec cenu čítať ďalšie pokračovania aj keď, je tam istá zvedavosť, že kedy to už konečne skončí 😀

2. Já tě fakt obdivuji, že jsi to dokázala s touto sérii dotáhnout tak daleko. Do 4 dílu to bylo fájn, ale ten pátý a šestý už byl děs. 😀

3. Já se jednoduše zasekla tuším u 9. dílu a rozhodla jsem se, že dál zkrátka číst nebudu. I přes docela slibnou recenzi, jsem ráda. Knihy mě štvaly, hromadu věcí jsem nechápala – ty Eleniny síly, které jednou použila a pak zas ne… Zkrátka se ti divím, že jsi u toho vydržela. Ale pro dobro všech ostatních čtenářů doufám, že další díly budou lepší a lepší. Jen… Kolik jich ještě bude? A neoznačovala bych to za knihy L. J. Smith, když už to ona nepíše. 🙂