Lisa McMann – Prokleté město (RC review)

Originální název: Cryer’s Cross
Počet stran: 216

Městečko Cryer’s Cross je nenápadné místo, kde se nic zvláštního neděje… Až do chvíle, kdy beze stopy zmizí jedna ze studentek místní školy. Kendall Fletcherová ji ani moc neznala. Po dalším zmizení ale začne slyšet hlasy zmizelých studentů. Jde z toho strach. V Cryer’s Cross je ukryto dávné tajemství a nad všemi obyvateli se vznáší děsivé prokletí. Podaří se Kendall odhalit pravdu a nezešílet při tom?

Tiffany se pohřešuje již nějakou dobu, zmizela úplně beze stopy a teď je její lavice ve třídě prázdná. Pátrací skupiny byly rozpuštěny a děti se opět vrací do školy. Kendall, trpící obsedantně kompulzivní poruchou, se musí neustále něčím zaměstnávat, aby příliš nepřemýšlela. Dělá své rituály, jen aby byla v klidu. Se svým nejlepším kamarádem Nikem jsou jedno tělo, jedna duše. Do té doby, než se Niko začne chovat podivně a následně zmizí. Co se děje v malém městečku Cryer’s Cross, že mizí studenti jeho malé školy?

Prokleté město.

Městečko Cryer’s Cross je opravdu velmi malé a každý se zde zná s každým již od plenek. Místní obyvatelé se živí buď pěstováním zemědělských plodin, nebo chovem hospodářských zvířat. Všechno se zdá být až příliš krásné, aby to byla pravda. Městečko v sobě skrývá temné síly, které k sobě do záhuby volají nic netušící obyvatele.
V tomhle městečku žije i mladá Kendall, která trpí zvláštní poruchou. Velmi jí znepokojuje příjezd Jaciána a Marleny, nových studentů na škole. Po zmizení Nika se ale začíná dít velmi podivná věc a Kendall si myslí, že se asi zbláznila, že nedokáže svojí poruchu ovládat tolik, jako dřív.
Od autorky jsem čela její povedenou sérii Lovkyně snů, která se mi až na pár drobností líbila. Proto jsem na tuto novou knihu od ní byla velmi zvědavá a chtěla jsem si jí přečíst. Hned na začátku jsem byla až vyvedená z míry, jakou jednotvárností je kniha napsaná. Velkou část děje se tam v podstatě moc věcí neodehraje a Kendall je jenom nucená starat se o brambory nebo hrát fotbal. Navíc to bylo i trochu průhledné, hlavně co se týče dalšího zmizelého spolužáka. Příjezd dvou nových obyvatel knize také moc nepřispěl. Jacián byl věčně nabroušený a nepříjemný a jeho sestra naopak až moc energická.
Slova jako taková v knize plynou velmi rychle, takže celé Prokleté město máte přečtené během pár hodin. Jenže celkově příběh byl takový zvláštní, včetně rozuzlení toho prokletí, které nad sebou městečko má. Pořád nemůžu uvěřit, že to všechno dopadlo takhle. Pro někoho to ovšem může být zajímavé, protože ke konci je to i docela napínavé, ale mě ten celý koncept zkrátka neoslovil. A mrzí mě to, protože jsem na knihu byla hodně zvědavá. Nakonec jsem se rozhodla pro dvě hvězdičky a to proto, že se mi líbila autorčina první série Lovkyně snů, jinak bych pravděpodobně dala jen jednu. Prokleté město mi zkrátka nesedlo, ale věřím, že si najde svoje fanoušky.

Doplňující obrázky: DeviantArt

One thought on “Lisa McMann – Prokleté město (RC review)

1. Také jsem knížku četla a moje recenze byla úplně záporná. Knížka se mi vůbec nelíbila – popravdě, po dočtení jsem byla docela znechucená. Podle anotace jsem se těšila na fajn duchařský příběh se šťastným koncem … ale to rozuzlení bylo fakt šílené.