L. J. Smith – Tajemný anděl (RC review)

Originální název: Dark Angel
Série: Říše temnot, díl čtvrtý
Počet stran: 208

Šestnáctiletou Gillian zachrání před jistou smrtí podivný anděl. Stává se jejím strážcem a s jeho pomocí se dříve nevýrazná dívka stane atraktivní a populární. Vše je perfektní. Alespoň do chvíle, než začne tajemná bytost klást podivné požadavky. Co je zač tento anděl? A co ho přivedlo z onoho světa? Gillian a jejím blízkým hrozí nebezpečí. Jak bytost dostat zpátky tam, odkud přišla?

Gillian nikdy nebyla populární, všichni jí považovali za malou holku, co chodí ještě na základku. Po setkání se smrtí a podivným andělem se ale její život změní. Začne být oblíbená, všimne si jí její platonická láska David. Jako by všechno bylo najednou dokonalé. Když se Gillian dozví, jakou roli hraje v Říši temnot, začne se anděl chovat velmi podivně. Gillian ho musí zastavit dřív, než se stane něco špatného a někdo z jejích blízkých přijde k úrazu.

Říše temnot.

Říše temnot není žádné konkrétní místo. Trvale nás obklopuje. Tvorové z Říše temnot jsou krásní, smrtelně nebezpečí a pro lidi neodolatelní. Váš nejlepší přítel může být jedním z nich – jak zdrcující. Zákon Říše temnot je naprosto jasný: lidé se nikdy nesmí dozvědět, že Říše temnot existuje. A její příslušnici se nesmějí zamilovat do člověka. Porušení zákona má strašlivé důsledky. Již ve čtvrtém vydaném díle můžeme sledovat, co se stane, když někdo tyto zákony poruší.
Tajemný anděl.
Čtvrtá kniha ze série Říše temnot vypráví příběh málem zemřelé Gillian, kterou zachránil podivný Anděl. Gillian se rozhodla, že ještě nechce umřít. Anděl jí slíbil, že může začít žít zcela nový život, totálně si ten svůj starý předělat. Našeptává jí proto, co má dělat, jak se chovat a jak si pomalu omotat ostatní kolem prstu.
Něco na tomto Andělovi je však zvláštní a Gillian začíná mít strach. Neví, jestli má jeho našeptávání dál poslouchat. Některé jeho rady jsou velmi nebezpečné. Anděl začíná být nevyzpytatelný. Je proto na Gillian, aby se vymanila z jeho pout a začala žít vlastní život, bez našeptávání. Jenže se objevují i jistá tajemství, o kterých Gillian neměla ani tušení a její spojení s Andělem dostane zajímavý rozměr.

Na čtvrtý díl Říše temnot jsem byla zvědavá. Třetí díl byl takový průměrný, oproti předchozím dvěma a tak jsem chtěla zjistit, jestli se ten čtvrtý již trochu liší. Opět se dostaneme do Říše temnot a potkáme její obyvatele. Tentokrát ale ne hned na začátku, ale spíše ke konci. Gillian totiž žije v domnění, že je normální středoškolačka. Když jí Anděl nabídne změnu jejího dosavadního života, neváhá ani na vteřinu a bezmezně mu věří. Upřímně, kdo by nechtěl vymanit se z neviditelné škatluky a být populární, na amerických středních školách to chtějí všichni.
Čtenář tedy sleduje Gillianin vzestup na žebříčku popularity a oblíbenosti. Jenže s popularitou přichází z určitých řad i nenávist a sváry. Gillian se proto musí mít hodně na pozoru. Je to taková hrdinka, která by udělala cokoliv, jen aby si jí někdo všimnul. Navíc je zamilovaná do oblíbeného a krásného kluka. Ale je tak trochu, spíš více, Andělovou loutkou. Někomu se bude možná zdát, že se nechává ovládat až příliš snadno, vžijte se ale do její situace.
L. J. Smith nepíše nijak složitě a proto kniha utíká rychle, navíc je velmi tenká a proto jí budete mít přečtenou během chvíle. Je škoda, že se čtenář o Říši temnot dozví až tak pozdě. Na začátku se kniha zabývá hlavně tím, jak se z Gillian stává populární holka, na kterou se koukají všichni kluci, a každý s ní chce kamarádit. Veškerá akce je pak nacpaná až na konci a přijde trochu jako blesk z čistého nebe. Co se mi ale líbilo, byl osud Anděla na konci. Bylo to takové sentimentální a moc hezké. Nicméně stále se držím u průměrného hodnocení a dávám tři hvězdičky. Přála bych si, aby další knihy z této série byly jako první dva díly, ty byly opravdu moc povedené.

2 thoughts on “L. J. Smith – Tajemný anděl (RC review)

1. Bohužel jsem nečetla ani jeden díl 😦
    Ale zní to vážně dobře (btw: docela mě zaujalo to jméno Gillian, dříve jsem takový měla blog a přezdívku:D), píši si na knižní wishlist, díky za tip 🙂