L. J. Smith – Černá magie (RC review)

Originální název: Spellbinder
Série: Říše temnot, díl třetí
Počet stran: 248

Sestřenice Thea a Blaise ovládají magii, ale každá toto umění využívá jinak. Divoká Blaise svádí jen tak pro zábavu své spolužáky, aby je pomocí kouzel dováděla téměř k šílenství. Klidnější Thea se hned první den školy zamiluje do obyčejného chlapce a pokouší se ho získat pomocí bílé magie. Obě poruší zákony Říše temnot, a to se neodpouští. Zachrání se dívky pomocí zakázaných kouzel, nebo je čarování zničí? Co je Thea ochotná obětovat své lásce k člověku?

Thea s Blaise byly opět vyloučeny z další střední školy, proto začnou navštěvovat novou, v pořadí již asi čtvrtou školu. Blaise začne okamžitě vyhlížet, kterého kluka by svojí temnou magií dohnala k šílenství a Thea se pravděpodobně zamilovala. Jenže obě jsou čarodějnice a zamilovat se do smrtelníka přináší ten nejhorší trest. Aby Thea svého milovaného uchránila před svou sestřenicí, udělá zakázané kouzlo, které by mohlo rozpoutat peklo na halloweenském večírku ve škole.

Černá magie.

Příběhy čarodějnic jsou vždycky velmi zajímavé. V této knize se setkáme hned s dvěma pohledy na kouzla a čáry. Thea se zajímá spíše o bílou magii a ráda pomáhá zvířátkům. Jenže si zatím nenašla žádnou určitou specializaci a pochybuje, že stát se veterinářkou by jí někdo dovolil. Na druhé straně Blaise je již celkem zdatná v černé magii. Vyrábí různé amulety a lektvary, s jejichž pomocí přivádí kluky k šílenství.
Jenže Blaisino čarování se vymyká kontrole a občas nevypadá zrovna pěkně. Proto jsou sestřenice tak často vylučovány ze středních škol. Jenže tentokrát je to jejich poslední šance před odchodem do kláštera. Proto se Thea snaží ze všech sil, aby její sestřenice zase neudělala nějakou botu.
Knihy z Říše temnot jsou většinou o tom samém, o zakázané lásce ke člověku, ale autorka si vždycky vybere nový druh obyvatel této říše a tím se pak knihy stávají o něco zajímavějšími. Navíc na sebe jen volně navazují, takže se čtenář nemusí bát, když si přečte jako první druhý díl místo toho prvního. Smith navíc nepíše nijak složitě, takže knihy máte přečtené během odpoledne a pochopíte je.
Na třetí volné pokračování této série jsem byla velmi zvědavá, protože se mi první dva díly zalíbily. Na poměry L. J. Smith to totiž bylo vcelku dobré čtení. Jenže u Černé magie jsem byla trochu zklamaná. Bylo to napínavé, ale vzhledem k Blaise poněkud dětinské a postrádalo to ten správný šmrnc. Nebavila jsem se jako u předchozích dílů. Říše temnot je jednou ze sérií, o které můžu říci, že se autorce povedla.
Celkově jsem byla spokojená tak na půl a proto dávám knize tři hvězdičky. Pokud jste ale četli předchozí díly, tak doporučuji, určitě je to super doplnění série a rozšíření nových obzorů ohledně obyvatel Říše temnot. Kniha je čtivá, nijak složitě napsaná a v jistých chvílích i napínavá.

2 thoughts on “L. J. Smith – Černá magie (RC review)

1. O knihe som u čoto počula, chcela by som si ju určite prečítať 🙂

2. Kniha ma čaká na poličke (spolu s druhým dielom) a celkom sa na ňu teším. lebo prvý diel sa mi páči. Jasné, nie je to literárny skvost, ale podľa mňa celá Ríša temnoty príjemným čítaním 🙂