James Kimmel Jr. – Soud padlých andělů (RC review)

Originální název: The Trial of Fallen Angels
NakladatelstvíFortuna Libri
Počet stran: 384
Rok vydání: 2013

Brek Cuttlerová má všechno – milovaného manžela, roztomilou dcerku a úspěšnou právní praxi. Jednoho dne o všechno jako mávnutím proutku přijde. Ocitne se na osamělém železničním nástupišti, má zakrvácené šaty a nemůže si ani za nic vzpomenout, jak se tam dostala. Nabízí se jediné vysvětlení. Je mrtvá.
Uvázla mezi světy na záhadném místě, kde žijí lidé z její minulosti. Jen co se však dozví, že ji sem poslali proto, aby vstoupila mezi ty, kteří obžalovávají a obhajují duše u Posledního soudu, její naděje na útěk pohasne a nahradí ji strach z budoucnosti. Uvědomí si, že nejdřív se musí postavit tváří v tvář hrozné pravdě o své smrti. Když nečekaně zjistí, že před soudem stojí ona sama, dozví se překvapující odpověď na snad nejdůležitější otázku ze všech:
Kdo je skutečným posledním soudcem našich životů?

Stručný děj, příběh.
Brek se ocitá na neznámém nádraží, kde kromě jí samotné není živá duše. Nevzpomíná si, jak se tam dostala. Má za to, že všechno je jenom pouhý sen, ze kterého se brzy probudí. Na nádraží za ní přijde Luas a odvede jí za Nanou. Všechno je to strašně podivné, ale Brek i tak odmítá uvěřit, že je mrtvá. Když si to pak přeci jen alespoň trochu připustí, dostává se do místa, kde se soudí duše zemřelých.

James Kimmel Jr.

James je spisovatel, učitel a právník, který se zaměřuje na spojení práva a psychologie a práva a spirituality. Doktorát z práv získal na pensylvánské univerzitě. Je členem církevní Společnosti přátel (kvakerů) a vyučuje na luteránském semináři. Jako právník pomáhá například mentálně postiženým a drogově závislým. Kniha Soud padlých andělů je jeho první román. James žije s manželkou a dvěma dětmi v Pensylvánii.
Poslední soud.
Jako právnička má Brek úzký vztah se spravedlností. Vždy se jí snažila prosazovat, už jako malá, když odsuzovala kluky za zabíjení nevinných krabů. Když tedy v Šemaje vidí, jak probíhají procesy s dušemi, nemůže tomu všemu stále uvěřit.
Proč se předkládají jenom ty negativní momenty ze života projednávaných? Proč jejich obhájci také neukážou ty světlé chvilky? Všechno se to Brek zdá naprosto nespravedlivé. Každý by měl mít přeci právo na spravedlivý soud, kde se zhodnotí všechny aspekty. Když ovšem sama dostane duši, kterou má prezentovat, není si už tolik jistá svou oddaností ke spravedlnosti.

Pocity, dojmy a hodnocení.

Upřímně musím říci, že když jsem se do knihy začetla, byla jsem zklamaná. Všechno to bylo hrozně zamotané a takové chaotické. Doufala jsem, že se to během čtení všechno ujasní a kniha se mi nakonec zalíbí. Jenže se tomu tak nestalo a s poslední větou knihy jsem zůstala ještě zmatenější, než na začátku.
U této knihy je důležité, aby se měl čtenář na pozoru již od začátku, jinak mu mnoho souvislostí ujde. Já udělala tu chybu, že jsem se na pozoru neměla, proto jsem tomu všemu porozumět nedokázala. Tohle rozhodně není kniha, kterou si s sebou vezmete o víkendu na pláž a zabijete s ní čas. U čtení je potřeba trochu přemýšlet, aby vám opravdu nic neuniklo, jinak je to, lidově řečeno, v háji, a budete tápat tak, jako já.
Autor navíc během vyprávění příběhu používá spoustu různých teorií a vysvětlování, kterým je nutné věnovat čas. Jinak vás kniha nebude bavit a opravdu jí jen těžko pochopíte. Asi jako já. Mám ale v plánu, si knihu někdy v budoucnu přečíst ještě jednou a opravdu se jí věnovat. Není to zrovna nejlehčí čtení. Proto si vyhraďte chvíli, kdy budete mít opravdu čas a správně uspořádané myšlenky. Rozhodně čtěte pomaleji.
Osobně jsem z knihy momentálně velmi zmatená a přiznám se, že nemám tušení, jak to vlastně všechno dopadlo. Ano, vypluly tam na povrch věci, které jsem pochopila, a zapadaly do sebe, to neříkám, ale všechno dohromady je opravdu hodně složité na pochopení. V aktuálním rozpoložení dávám knize dvě a půl hvězdičky. Ale jednou se k ní vrátím a doufám, že jí pochopím. Pak budu ochotná i změnit svůj názor. Prozatím ale doporučuji číst pomalu a hezky to všechno vstřebat. Je taky možné, že jsem jediná, kdo knihy řádně nepochopil, ale i to se stává. Soud padlých andělů ale každopádně není kniha na rychle přelouskání o víkendu.

Obrázek obálky a anotace: Fortuna Libri
Doplňující obrázky: we♥it

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fortuna Libri.

Čtenářské hodnocení knihy:

Leave a comment