Christy Raedeke – Hadí spirála (RC review)

Originální název: The Serpent’s Coil
Série: Mayské proroctví, díl druhý
Počet stran: 280

Caity byla předurčena sehrát důležitou roli při záchraně lidské civilizace. Je však ve velkém nebezpečí, zrádná organizace Fraternitas je jí v patách. Pokud Caity a její přátelé selžou, převezme vládu organizace a odsoudí vše k zániku. Podaří se získat dostatečnou sílu pro záchranu světa? Naplní se starodávné proroctví?

Caity pokračuje ve své záchraně lidstva. Jenže si musí vybrat, na jakou půjde internátní školu. Čirou náhodou narazí na takovou, kde je předmětem výuky cestování. Samozřejmě ji to okamžitě zaujme, protože se musí dostat do Číny, aby našla svého strýčka Li, který ji v předchozím díle zradil. Tak spolu s Justine cestují a hledají nové symboly a šifry, které by jim pomohly v boji proti zločinecké organizaci Fraternitas, která ovládá svět strachem.

Christy Raedeke.

Christy je spisovatelkou a také závislačkou na cestování. Putovala po Himalájích, strávila Halloween ve skotském hradu z 16. století. Studovala feng shui v Kuala Lumpor, vylezla na mayské pyramidy v Chiapas, prozkoumala katakomby pod Paříží a Římem. Její boty také tály na lávových polích sopky Mauna Loa. A mnoho dalšího. Autorka žije momentálně v Oregonu. Má manžela a s ním dvě malé děti.
Mayské pokračování.
V Hadí spirále Caity pokračuje tam, kde skončila v prvním díle. Již se jí podařilo sjednotit velký počet mladých lidí, ale to nestačí. Musí zapojit ještě víc sil, aby se jí a jejím přátelům podařilo Fraternitas zničit. Vypadá to, že to není jednoduché. Ale Cait má ve svém okolí tak dokonalé přátelé, kteří umí dělat zázraky s počítači, nabourávat se do systému různých organizací, a ona sama je chodící encyklopedie. Takže ne, až tak složité to pro Cait určitě není, jako by to bylo třeba pro nás, normální smrtelníky.

Doufala jsem, že druhý díl bude zajímavější, ale bohužel se drží na stejné úrovni, jako ten první. Autorka předhazuje všechna řešení hlavní hrdince na zlatém podnose a ještě jí k tomu dá nějaké vysvětlivky navíc, kdyby náhodou. Zkrátka je to stále tak uměle vyhrocené, jako byl první díl. Caity snad nemá složitější úkol, než je luštění origami, které sestavila její opice, a i to jí jde celkem rychle.
Kniha sama o sobě se čte docela rychle a těch pár stránek má člověk přelouskaných během několika málo hodin. Co mě ovšem zaráží je spousta super vědeckých a duševních teorií, kterým stále nerozumím a prostě nevím, co znamenají. Pokaždé, když hrdinové na něco přišli a začali to vysvětlovat, tak jsem to jenom přečetla, bez nějakého hlubšího pochopení.
Chtělo by to si s tím víc pohrát, nedávat hrdinům všechna řešení přímo pod nos, no prostě, bylo to zase takové divné. Vůbec to autorce nevěřím a Caity nesnáším. Kdyby mi měla něco přednášet o mayském kalendáři, tak bych jí do ksichtu mrskla rajče nebo meloun. Je opravdu jednoduché vytvořit svět, kde má Caity všechno pod nosem, udělat jí geniální kamarády a rodiče, jenže pak to ztrácí na zajímavosti. Hadí spirála dostává dvě a půl hvězdičky, možná jsem byla ještě o trochu víc zklamaná, než z prvního dílu. Vinu na tom nese super škola, ve které mohou studenti cestovat dle libosti a také ten konec. Jinak je všem při starém. Každopádně se ale určitě najdou tací, kterým se tato série líbí, pokud se vám líbil první díl, tak druhý bude určitě také. Já bohužel patřím do jiné skupiny.

One thought on “Christy Raedeke – Hadí spirála (RC review)

1. To chci taky číst! Bylo to jako výhra v nějaké soutěži a já jí hrozně moc chtěla, ale nazadařilo se 😦