Kerstin Gier – Zelená jako smaragd (RC review)

Originální název: Smaragdgrün
Série: Drahokamy, díl třetí
Počet stran: 418

Gwendolyn má zlomené srdce. Zdá se, že Gideonovo vyznání lásky bylo pouhou fraškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germainovi. Ale pak se stane něco naprosto nepochopitelného a Gwennin svět je vzhůru nohama. Ji i Gideona čeká dech beroucí úprk do minulosti, a taky menuety, paruky, kordy a divoké pronásledování a nad tím vším se vznáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit… (pozn. Xemerius se velmi obává, že nikoliv.)

Gwendolyn je, mírně řečeno, poněkud nesvá z toho, že Gideon své city jenom předstíral. Ať se snaží být sebevíc nepřístupná a v pohodě, neustále na něj myslí. I přes zlomené srdce ale podniká tajné výpravy do minulosti, aby se setkala s mladou verzí svého dědečka. Společně s Leslie a Xemeriusem se snaží přijít na to, co a hlavně kde, dědeček zanechal. Když vezme Gwen Gideona na milost, odhalí společně pravdu, která by mohla, ne dobrým směrem, změnit minulost i budoucnost.

Kerstin Gier.

Autorka vystudovala germanistiku, hudební vědu a anglistiku, nakonec má ale diplom z psychologie komunikace. V roce 1995 začala psát romány pro ženy, které jsou v Německu velmi úspěšné. Do světa prorazila trilogií Drahokamy (všechny tři díly již vyšly u nakladatelství CooBoo) o lásce a cestování časem. Na motivy této série byl natočen i film, který měl ve světě premiéru 14. března 2013. Zatím to nevypadá, že by se chystal i v našich končinách.
Drahokamy.
Říká se, že všechno jednou končí. Jinak to ani není se sérií Drahokamy, která své putování ukončila právě dílem Zelená jako smaragd. Tato série celkově pro mě osobně byla něčím novým a rozhodně originálním. Nic podobného jsem ještě neměla tu čest přečíst. I když rozhodně v celých Drahokamech najdu ještě momenty, kterým zcela nerozumím, tak jsem si čtení užívala, především scény mezi Gwen a Gideonem a také Xemeriuse a bez Leslie by to taky nešlo.
Podle mého se ale v tomto celém příběhu dá najít ještě hodně věcí, které by si další pokračování určitě zasloužily. Dopadlo to sice, jak to dopadlo, ale mnoho záležitostí mi stále přijde trochu zmatečných a nedořešených. I kdyby se to autorce nechtělo rozšiřovat (pouť Gwendolyn a Gideona), spin-off vyprávějící putování Lucy a Paula by se mi taky líbil.

Jelikož jsem věděla, že se chystám číst poslední díl, tak jsem si ho náležitě vychutnávala a četla jsem velmi pomalu, na mé poměry. Opět jsem se při čtení nesmírně bavila, ta kniha dokáže být vtipná a vážná zároveň, bylo to skvělé. Kerstin rozhodně dobře píše a český překlad je úžasný. Nikdy bych nevěřila, že německá kniha, potažmo celá série, může být tak dobrá.

Nejvíc ze všeho jsem si ale zamilovala Xemeriuse, ten knize dodal ten správný šmrc. Neustále jsem se jeho hláškám musela smát. Pochybuji, že je mezi čtenáři této série někdo, kdo ho nemá rád. Ono celkově jsem se hodně smála při čtení. Například scéna se zoufalou Charlotte, ta byla k nezaplacení. Co mě ale trochu zamrzelo bylo, že Gideonův bratr byl tak trochu mimo to hlavní dění. Chtělo by to ho více zapojit, ale už je pozdě.
Poslední díl série se mi líbil nejvíc ze všech. Hlavně díky Xemovi, nemůžu si pomoct, ale on je prostě boží! Kéž by byla kniha jenom o něm. Pokud se čtením série váháte, tak určitě doporučuji. Jsou tam sice věci, o kterých jsem psala nahoře, věci, které by si zasloužily nějaké dovysvětlení, ale já jsem se jinak skvěle bavila. Přičítám to skvělým postavám, které autorka vytvořila. Tady je důkaz, že i když něco během čtení pořádně nepochopíte, tak to charaktery postav zachrání a čtenář se i tak dobře baví a čtení si užívá. Zelené dávám pět hvězdiček, rozhodně si to zaslouží.

Za poskytnutí recenzního výtisku knihy děkuji nakladatelství CooBoo.