L. J. Smith – Stopy minulosti (RC review)

Originální název: The Ripper
Série: Stefanovy deníky, díl čtvrtý
Počet stran: 240

Uběhlo dvacet let a Stefan se přestěhoval do Anglie. Jeho poklidný život na statku na venkově přeruší zprávy o vraždách v Londýně. Pachatelem je podle novinářů Jack Rozparovač, ale Stefan si je jistý, že jde o dílo upírů. Rozhodne se vraha vypátrat a zabránit dalším zločinům. Stefanovi i Damonovi hrozí nebezpečí, znovu je dostihla minulost…

Ve čtvrtém díle této série zamířil Stefan do Anglie, kde žije na statku spolu s lidmi a snaží se žít normální život, tedy jak jen to je možné. Jenže záhadná vražda prostitutky ho donutí se odstěhovat na jistý čas do Londýna, kde se setkává s mladou Violet, ale také se svým bratrem, Damonem. Město zažívá kruté časy, někde se pohybuje nebezpečný rozparovač, který si bere na mušku lehké dívky. Stefan ovšem tuší, že se nejedná jen tak o nějakého človíčka, určitě má co dočinění s nebezpečným upírem.

Kniha vs. seriál.

Nejeden z nás určitě ví, že knihy v této sérii nejsou tak úplně dílem autorky Upířích deníků, L. J. Smith, nýbrž producenty seriálu, který vysílá stanice The CW. Série se částečně o seriál opírá, ale přesto jsou tam situace, které bych si v nějakém tom seriálovém flasbacku nedovedla představit. V originále nese tento díl název The Ripper, ale já osobně jsem byla zklamaná, protože jsem čekala něco jiného. Seriálu se bohužel nic nedokáže vyrovnat.
Než jsem se pustila do samotného čtení, byla jsem velmi natěšená. Těšila jsem se na Stefana, který bude trhat lidská těla na kusy a poté je opět skládat dohromady, jako to můžeme vidět v prvním díle třetí řady seriálu. Jenže tomu tak bohužel vůbec není. Rozparovačem je zde někdo úplně jiný, cože mě velmi zklamalo a docela i nudilo. Čekala jsem, že se Stefan ukáže v odporném světle, ale on se zase jen snažil zachraňovat lidské duše a krmil se krví Bambiho.
Kniha se čte velmi lehce, protože není psána nijak zvlášť složitě, i když jisté myšlenkové pochody vypravěče mohou někomu být na obtíž a těžko snesitelné. Stefan si neustále hraje na mučedníka a to se odráží na jeho myšlení a také chování.
Opět se setkáme s dívkou, kterou se Stefan snaží ochraňovat. Tentokrát je to mladá Violet, která hledá svojí ztracenou sestru. Její postava mě velmi iritovala a občas jsem měla chuť z ní vymlátit duši. Kdyby se ztratila moje sestra, tak bych rozhodně nebyla natěšená z každého večírku, na který by mě někdo pozval, ale bloumala bych ulicemi a hledala ji. Violet měla pravděpodobně jiné priority. Zkrátka a dobře mi nesedla. Hlavně chováním.
Měla jsem rozhodně větší očekávání, než jsem se do knihy pustila. Nakonec jsem byla tou částí s rozparovačem velmi nespokojená a prostě se to nějak nepovedlo. Sama doufám, že se to v dalších dílech zlepší, i když už se asi žádný další nebude jmenovat The Ripper. No uvidíme, jak to bude dál. Byla jsem ráda, že se kniha četla celkem rychle a já mohla své zklamání mít rychle za sebou. Ale na druhou stranu to nebylo celé tak špatné, jen ta část s rozparovačem mě naštvala. Jinak si kniha zaslouží tři hvězdičky. Rozhodně je to mnohem lepší, než původní Upíří deníky.

One thought on “L. J. Smith – Stopy minulosti (RC review)

1. Tento díl jsem četla a byl zajímavý. Samozřejmě že v tohle a ostatních dílech je Damon “bohatý” díky někomu a Stefan ne. Obálka je moc pěkná.
    Můžu se zeptat, kdy dáš na blog jmené výherců soutěže? 🙂