L. J. Smith – Prokleté sestry (RC review)

Originální název: Daughters of Darkness
Série: Říše temnot, díl druhý
Počet stran: 248

Tři sestry už nebaví život upírek a rozhodnou se pro útěk. Chtějí žít stejně jako jejich teta a živit se pouze zvířecí krví. Za porušení přísných zákonů je však čeká trest, který chce vykonat jejich bratr Ash. Ve chvíli, kdy se jedna ze sester zamiluje do obyčejného chlapce a Ash do obyčejné dívky, není pro nikoho cesty zpět. Říše temnot má svá pevně stanovená pravidla, a kdo je nedodrží, bude za to pykat. Proč musela zemřít teta upířích sourozenců? Mají šanci odhalit pravdu a zachránit si tak život?

Mary-Lynette odjakživa ráda pozoruje hvězdy, objevování je jejím vášnivým koníčkem. Když jednou zahlédne u domu své sousedky tři postavy, které zakopávají podivný pytel, chce vědět, co se děje. Snaží se zjistit, co jsou Jeřabina, Poštolka a Nefrit zač. Jenže když to zjistí, poruší tak zákon Říše temnot a čeká ji smrt.

Prokleté sestry.

Prokleté sestry vypráví příběh tří sester, které utekly z podivného ostrova a snaží se začít žít nový život, jak už musí každý čtenář tušit, jen tak lehce se jim to nepovede. Z tohoto důvodu čekejte v knize více akce a napětí a také zvratů, které se podle mého nedají odhadnout tak snadno. Tyto sestry to díky Mary nebudou mít na novém místě rozhodně lehké. Ona je totiž hrozně zvědavá a tím ohrožuje všechny kolem sebe.
Čtenáře příběhu může zarazit snad jen pojmenování těchto tří sester. Nejednomu se určitě bude zdát hodně nereálné a tak trochu podivné. Možná by bylo na místě, si nejprve uvědomit, jak jaký překlad zní a pak se až k takovým extrémům uchýlit. Na pohled to vypadá příliš kýčovitě a směšně.
Na pokračování série jsem byla zvědavá, protože si osobně myslím, že se jedná o jedno z povedenějších děl od této autorky. Pokud jste četli první díl Říše temnot, tak neočekávejte, že se v něm bude pokračovat. Na čtenáře čeká úplně nový příběh, který je podle mého, až na jména tří sester, velmi povedený. Autorka vsadila na víc akce a nebezpečí.
Kniha jako takové je opět velmi čtivá a dá se přečíst během jednoho odpoledne. To je rozhodně plusem, protože autorka jde většinou rovnou k věci a nesnaží se čtenáře zatěžovat mnohými popisy. Jedná se spíše o nenáročné čtivo, které nikomu na delší dobu hlavu nezamotá a vše je postupně hezky vysvětleno. Proto bych knihu ráda doporučila méně náročným čtenářům, kteří nehledají podivně zapletený příběh obsahující milostné mnoho úhelníky a nebojí se trochu krve.
Pro mě osobně byl tento díl o poznání lepší, než předchozí. Není to zdlouhavé a nudné. Kdo četl první díl, určitě ví, na co narážím. Doufám, že si tato série najde své čtenáře, protože se to zatím vyvíjí jako velmi slušný počin a snad to tak zůstane i v dalších dílech. Bylo to lepší, zajímavější a tak trochu jiný level. Z toho důvodu jsem se Prokletým sestrám rozhodla věnovat čtyři hvězdičky a osobně jsem zvědavá, na koho se autorka zaměří v dalších dílech této série. Pokud se neuchýlí k podivným světům a bytostem, má tato série velmi slušně našlápnuto.
Musím ovšem podotknout jednu věc. Pro nezasvěceného čtenáře může být vzhled knihy velmi matoucí, což mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Nakladatelství totiž vyzdvihuje, že se jedná o dílo autorky „Upířích deníků“ a v tom je podle mého kámen úrazu, protože kde kdo si může myslet, že se jedná právě o zmíněné deníky. Vím to z reakcí mého otce, kterému ukazuji své knihy. Jen aby to nakonec sérii neuškodilo.

One thought on “L. J. Smith – Prokleté sestry (RC review)

1. ..Knihu jsem už četla..líbila se mi..:) Další dva díly mají vyjít v dubnu 2013..:) Taky se těším jak se s tím vším autorka vypořádá..:)