L. J. Smith – Tajemství upírů (RC review)

Originální název: Secret Vampire
Série: Říše temnot, díl první
Počet stran: 240

Šestnáctileté Poppy zbývá pár týdnů života. Trpí rakovinou slinivky a není šance na vyléčení. Její dlouholetý přítel James jí nabídne řešení. Tím však poruší přísné zákony Říše temnot a teď ho čeká trest za vyzrazení tajemství a za lásku k člověku. Bude mít Poppy dostatek odvahy, aby se dobrovolně stala upírem? Podaří se jim společně uniknout před nejhorším trestem?

Poppy žije takový normální život, který je ale doprovázen občasnými bolestmi břicha. Jednou to zajde tak daleko, že bude muset navštívit doktora. Když se dozví, že má nebezpečnou rakovinu, která jí dává jen několik týdnů života, uvědomí si, že chce žít. Její kamarád, tajemný James, je ochoten jí pomoci. Musí při tom ale porušit mnohá pravidla Říše temnot. Ale pro život Poppy je ochoten riziko podstoupit.

Nová série.

Když jsem se dozvěděla, že se chystá vydání další série od L. J. Smith, dívala jsem se na to spíše skepticky. Přeci jen je u nás tato autorka celkem provařená a ne vždy v dobrém slova smyslu. Proto jsem byla zvědavá, jestli se autorka bude v této sérii držet nesmyslného děje, jako je tomu například u Upířích deníků, nebo jestli se pochlapí a Říše temnot bude stát za přečtení. Nakonec jsem celkem ráda, že se mi první díl této série dostal prostřednictvím recenzního výtisku do ruky a mohla jsem si ho přečíst.
Jedno této autorce rozhodně nemůžu upřít, dokáže psát velmi čtivě, někdy až jednoduše. Proto i když se někomu její knihy nezalíbí, jsou přečtené během několika okamžiků. Co se ale Říše temnot týče, byla jsem docela příjemně překvapená. Autorka vytvořila docela reálné upíry, kteří se dokonce podobají těm z jednoho seriálu. Tento popis jí rozhodně chválím a doufám, že se to tak udrží i v dalších dílech. V této sérii nechci číst o nějakém vyvolávání křídel zkázy a jiných.
Když to vezmu sem a tam, tak si myslím, že tento díl byl takový úvodní a nic extra závratného se tam nestalo. Téměř celý děj je věnován záchraně Poppy před její rakovinou a pak pár zbylých stran zaplní trošku akce a je konec. Ale ani mi to nevadilo, jak říkám, představuji si tento díl jenom jako takový úvod a v dalších se toho bude dít mnohem více (alespoň doufám). Navíc Smithová píše tak hezky jednoduše, že čtenáři ani nic neunikne a všechno většinou pochopí. Takže se nemusíte bát, že by to nějak extrémně zamotávala a pak se z toho nemohla dostat.
Říše temnot se mi zdá zajímavá. Setkáme se tam se třemi druhy nadpřirozených bytostí. Doufám, že u toho autorka zůstane a nebude to všechno zbytečně nafukovat. Takhle jednoduše to stačí, jen upíři, vlkodlaci a čarodějnice. Někdy je totiž méně více, to určitě všichni známe.
Celkově jsem byla s úvodním dílem spokojená a Smithová mě mile překvapila. Pokud má někdo výhrady k jejím například Upířím deníkům, tak doporučuji sáhnout po této knize, autorka vás určitě mile překvapí, stejně jako mě. Našla bych určitě něco, co mi při čtení chybělo, ale celkově kniha působí uceleným dojmem (co se hlavně vyprávění příběhu týče), i když někdo možná bude chtít víc akce. Prvnímu dílu Říše temnot dávám tři hvězdičky s tím, že mě kniha nijak extrémně nezklamala a jsem zvědavá na další díl. Doufám, že si vás tato série alespoň trochu získá.

5 thoughts on “L. J. Smith – Tajemství upírů (RC review)

1. No tak nevím, takové knížky se mi docela líbí, ale už jsem jich přečetla takovou hromadu, že se jen výjmečně najde něco fantastického :/..
    Ale nebyla bych to já kdybych si to nepřečetla takže si ji co nejdříve seženu :DDD