Kerstin Gier – Modrá jako safír (RC review)

Originální název: Saphirblau
Série: Drahokamy, díl druhý
Počet stran: 344

Čtěte pokračování úspěšné knížky Rudá jako rubín! Být čerstvě zamilovaná v minulosti vážně není dobrý nápad. To si přinejmenším myslí šestnáctiletá Gwendolyn, novopečená cestovatelka časem. Koneckonců mají oba s Gideonem docela jiné starosti. Například jak zachránit svět. Nebo se naučit tančit menuet. A ani jedno není vůbec snadné! Gwen má sice po svém boku několik dobrých rádců, ale když se Gideon začne chovat tajuplně, je jí jasné, že musí své hormony co nejdříve dostat pod kontrolu…

Děj knihy začíná právě tam, kde končila kniha první, tedy v kostele. Gwendolyn má z Gideonova chování hlavu celou pěkně zamotanou a netuší, co si vlastně myslet. Na klidu jí nepřidává ani chystaná výprava do minulosti, kterou podle všech jisto jistě zkazí. Už se jí zajídá neustále slýchat jak je neschopná a že se nedoví žádné konkrétní informace, proto také začne trochu pátrat na vlastní pěst.

Na knihu jsem se velmi těšila a musím říci, že mě zase nezklamala. Věděla jsem, že bude ve stejném duchu jako díl první a za to jsem velmi ráda. Také mě potěšilo, že děj nebyl druhým dílem nijak zpřetrhán a hezky navázal dál. Nějaké setkání po deseti letech bych asi neuvítala.
Modrá jako safír byla opět velmi čtivá, i když se sem tam našly odstavce, které bych klidně vynechala. Příjemným zpestřením byl zaprvé humor hlavní hrdinky, který je nenucený a skvěle se do knihy hodí. Zkrátka žádné výkřiky do tmy, které se v některých knihách mohou občas zdát velmi kýčovité. Zadruhé to byl pak nový kamarád, kterého Gwen objevila (nebo spíš on jí), hned na začátku knihy. Další opravdu příjemné a hlavně vtipné zpestření. Gideon byl tentokrát na pěst snad ještě víc, než v prvním dílu a ke konci to pak bylo ještě horší a já se opravdu moc těším na třetí díl, ten jak z toho vybruslí, na to jsem zvědavá.
Samozřejmě musím opět pochválit obálku knihy, která je velmi povedená a určitě zaujme oko každého čtenáře. Modrá je dobrá barva a určitě se zalíbí.
Zajímavé je, že většinou očekávám víc výprav do minulosti, nějakou pořádnou akci, ale až potom si uvědomím, že děj jde vlastně velmi pomalu a tudíž toho nemůže hlavní hrdinka v knize tolik stihnout. To se pak vždycky probudím.
Já zkrátka Modrou doporučuji, je to zase něco jiného, než co čteme (alespoň já) obvykle a myslím si, že je to příjemné zpestření. Navíc je hlavní hrdinka docela v pohodě a tak nebudeme mít chuť jí zabít.
Kvůli svému momentálnímu handicapu toho ze sebe víc nedostanu, ale myslím, že hlavní myšlenku jsem vyjádřila. Autorka to umí hezky napsat a všechno je to občas tak správně zamotané. Pokud se vám líbil první díl, tak druhý na tom nebude jinak, to vám slibuji. Modré tedy dávám čtyři hvězdičky a jsem opravdu zvědavá, jak to všechno vlastně bude dál. Určitě doporučuji knihu přečíst a oslepnout z její úžasné obálky.

Za poskytnutí recenzního výtisku knihy děkuji nakladatelství CooBoo.