Sarah Dessen – Poslouchej! (RC review)

Originální název: Just Listen
Počet stran: 336

Ještě vloni byla Annabel holka, co má úplně všechno – nebo aspoň tuhle roli hrála v televizní reklamě na Obchodní dům Kopf. Letos nemá nic. Nejlepší kamarádka Sophie ji opustila, rodinné štěstí ničí anorexie starší sestry a ve školní jídelně si není ke komu přisednout. Dokud nepotká Owena Armstronga. Vysoký, výrazný a hudbou posedlý Owen je polepšený mizera odhodlaný říkat lidem pravdu. Možná by Owen mohl Annabel pomoct vyrovnat se s tím, co se jí přihodilo tu noc, kdy se Sophií přestaly být kamarádky.

Annabel měla vždy všechno, po čem mladá dívka touží. Kamarádky, skvěle našlápnutou kariéru v modelingu a spoustu dalšího. V jistý okamžik se ale všechno změnilo. Nyní už není žádná Sophie, se kterou by se mohla promenádovat po škole. Všichni si na ní ukazují a nemá nikoho, komu by se v těžkých chvílích mohla svěřit. Rodinná idylka je také jen na oko kolemjdoucím. Tento školní rok jen posedává na zídce a s obavami pozoruje své okolí. Začíná si všímat i do hudby zamilovaného Owena. Může být právě on tím, kdo jí pomůže zbavit se strachů, které ji obklopují?
Když jsem četla první knihu od této autorky, nebyla jsem zrovna nadšená a tak jsem se modlila, aby tato kniha byla alespoň trochu jiná, než Ukolébavka. Naštěstí se mi Poslouchej! dokázalo dostat pod kůži a čtení jsem si užívala (samozřejmě v rámci možností, nemůžete si užívat, když někdo trpí, ale víte, jak to myslím). Překvapilo mě, jak snadno jsem se vlastně dokázala začíst a i když má kniha poměrně dlouhé kapitoly, neměla jsem potřebu přestávat číst v půli. Celým příběhem jsem byla velmi příjemně překvapena.
Autorka dávala Annabel pod nohy jednu překážku za druhou a bylo zajímavé sledovat, jak se s tím vším prala, jak to občas prostě nezvládala, ale navenek nedala téměř nic najevo. V celé knize čtenáři vlastně pomaloučku odhaluje svůj příběh, i příběh její rodiny. Ten se může zdát navenek dokonalý, ale uvnitř má spoustu trhlin, který ale musí vyspravit každý jednotlivý člen sám.
Pak je tu Owen, který se pro mě stal tak trochu záhadou, i když byl za každých okolností upřímný. Možná je to tím, že se ho Annabel neptala na ty správné otázky. Ale i tak se nakonec ukázal jako správný přítel, který nenechá jen tak někoho na holičkách a i když podstupuje lekce ovládání vzteku, je úžasný. Líbí se mi, že ho autorka nepopisuje jako žádného krasavce, ze kterého by si každá čtenářka měla zákonitě sednout na zadek. Je to prostě reálný kluk, který je přirozený, nemá problémy s komunikací a nebojí se říci do očí pravdu. Možná takového muže by měly ženy hledat.
Myslím si, že příběh umí velmi hezky zaujmout, i když může být možná i trochu předvídatelný. Mně osobně to ale vůbec nevadilo. Ráda jsem tuto knihu dočetla až do konce. Ne všechno v životě dokáže být perfektní a úžasné. Může to tak vypadat na první pohled, ale na ten druhý, hlubší, je to už něco úplně jiného. Každý máme ve skříni nějakého kostlivce, kterého se bojíme ukázat světu.
Annabel je postavou, která se mi líbila. I když je modelka, určitě velmi krásná, nechová se jako nějaká namyšlená husa. Je zkrátka normální, jedinou její chybou snad je, že neumí vyjádřit své pocity a nechává se pomalu užírat zevnitř, což je to nejhorší.
Už podle anotace může být někomu jasné, jak to vlastně celé dopadne, ale rozhodně to nestačí k pokrytí těch tří set stran. Buďte dobře naladěni, než se do čtení pustíte. Nad touto knihou je podle mého potřeba se zamyslet a alespoň zkusit vcítit do pocitů hlavní hrdinky, její ho příběhu a chování. Ne pro každého je jednoduché takový příběh vůbec vypovědět, proto buďte trpěliví a dejte Annabel šanci. Určitě vás nezklame. Knize věnuji čtyři hvězdičky a jsem velmi ráda, že jsem si jí mohla přečíst. Každý má ve svém životě určitě nějaké problémy, ale je potřeba o nich mluvit. Tím hlavním ovšem je, najít dobrého posluchače.

Za poskytnutí RC výtisku děkuji nakladatelství CooBoo.

One thought on “Sarah Dessen – Poslouchej! (RC review)

1. Děkuju moc za recenzi. Rozmýšlela jsem se, jestli si ji mám koupit hned nebo chvíli počkám. Nejspíš si ji koupím co nejdřív. 😉