Rachel Hawkins – Démon z Hex Hall (RC review)

Originální název: Demonglass
Série: Hex Hall, díl druhý
NakladatelstvíKnižní Klub
Počet stran: 248

Sophie Mercerová si myslela, že je čarodějka. Proto byla ostatně poslána do Hex Hall, nápravného zařízení pro delikventy Prodigia, tedy čarodějky, kouzelníky, víly a podobné bytosti. To si ale myslela ale ještě předtím, než zjistila, kdože je vlastně její otec, a že Archer Cross patří k L´Occhio di Dio, které se snaží Prodigia vyhladit z povrchu zemského – a namísto dalšího polibku mu tak musela vrazit jednu pěstí. Že je čarodějnice si myslela do chvíle, než se ukázalo, že je démon. Velká moc však sebou přináší i velká riziko, a než vystavovat nebezpečí své blízké, bude možná lepší se jí zbavit… Co ale dělat, když se ukáže, že i její nové kamarádky jsou démoni a svou sílu rozhodně neplánují použít k žádným bohulibým účelům? Do toho se o Sophii začne zajímat L´Occhio di Dio, a koho jiného za Sophií poslat než Archera. Ještě štěstí, že k němu Sophie už nic necítí. Nebo ano?

Na Hecate začínají prázdniny a Sophie se i se svou upírskou kamarádkou Jennou na léto přestěhuje do Anglie, k jejímu otci. Čeká na ni náročný úkol. Musí se rozhodnout, zda podstoupí odebrání a bude tak riskovat svůj život, nebo se naučí alespoň z části ovládat své démonické schopnosti a zachránit se. Aby toho nebylo málo, tak po různých částech světa začíná útočit Oko ve velkém a Sophie se tím dostává do ještě většího nebezpečí. Mnohem horší však bude zjištění, kdo stojí za „tvorbou“ nebezpečných démonů, kteří by na světě neměli existovat.

Pokračování čarodějné série.

Nebudu se tajit tím, že jsem si první díl série Hex Hall velmi oblíbila, jinak tomu není ani u pokračování. Začíná se nám to tak trochu zamotávat a přiostřovat, což si myslím, že většinu potencionálních čtenářů nadchne. Je to takové více tajemnější a vcelku i překvapivé. I když v jistých situacích jsem si musela obrazně poklepat na hlavu a divit se nad tím, co autorka vymyslela. Nebo spíše co napsala. Ale zase na druhou stranu ze seriálů znám spoustu šílenců, co začnou odříkávat oběti své plány, takže to zas až tak zvláštní nebylo. Když je někdo vyšinutý, není mu pomoci.
Co se akce týče, tak si myslím, že v pokračování jí bylo o něco více, ale zase nebyla tak „krvavá“ jako v prvním díle. Navíc si myslím, že změna prostředí z Hecate na Londýn knize celkově prospěla a čtenář se v knize může dozvědět více o Radě. Někomu ale možná bude chybět to školní pošťuchování. Pro mojí osobu to byla ale změna příjemná a užívala jsem si to.
V tomto odstavci bych ráda začala takovou netradiční věcí, jakou je obálka knihy. Je jasné, že celá série má zevnějšek velmi hezky upravený, ale u českého vydání mi chybí odraz textu na „dolním“ obrázku. Může to být maličkost, ale mně osobně je líto, že na to grafici pravděpodobně zapomněli.
Po přečtení knihy jsem si na goodreads přečetla Sykiinu recenzi a v jisté věci s ní musím souhlasit. Věc s Calem, kterou si autorka do příběhu přimotala mi přijde naprosto zbytečná a zdá se mi, že se Rachel jen snaží jít s davem ostatních autorek a udělat knihu zajímavější. Přitom si myslím, že by kniha byla dobrá i bez této „ošemetné“ situace. Akorát si tím nadělala více problémů a jsem zvědavá, jak to vyřeší. Navíc mi Cal v prvním díle přišel jako taková nepodstatná postava, která je tam jen do počtu. Kdyby to vynechala, udělala by lépe. Vždyť přeci nemusí jít vždy s davem a dělat (psát) to, co ostatní.
Kdybych měla knihu celkově zhodnotit, tak byla porovnatelná s prvním dílem. Našla jsem tam věci, které se mi nelíbily, stejně jako ty, které se mi líbily. Ale celkově jsem na tom obě tak nějak stejně a proto i Démonovi dávám čtyři hvězdičky. Opravdu jsem zvědavá na to, jak autorka všechno v posledním díle vyřeší a jestli se raději neuchýlí k ještě-více-dílné-sérii.
Stále si myslím, že je to velmi příjemné počteníčko, které nikoho neurazí a nejednomu se určitě zalíbí. Sama si dobře pamatuji, jak jsem nadšeně vyčkávala, až mi pošta donese můj výtisk prvního dílu. Stejně nedočkavá jsem byla i u pokračování. Navíc je to něco trochu jiného, s démony se většinou v tom co čtu nepotkávám moc často a proto je tato série pro mě příjemným osvěžením.
Celá kniha se navíc čte strašně lehce a i kvůli jejímu tenoučkému formátu ji kdekdo dokáže slupnout během odpoledne. Líbí se mi, že mě kniha snad ani jedinkrát nenudila (nebo si to nepamatuji) a hltala jsem ji v každé volné chvilce. Nemůžu si prostě pomoct, ale tato série je mojí oblíbenou, ale i tak si tu jednu hvězdičku nechávám pro třetí díl.

Obrázek obálky a anotace: Knižní Klub
Doplňující obrázky: DeviantArt

Za poskytnutí recenzního výtisku knihy děkuji Knižnímu Klubu.

3 thoughts on “Rachel Hawkins – Démon z Hex Hall (RC review)

1. ja som akurát predvčerom dočítala 1. diel a bol super 8) takže určite si prečítam aj demonov, len mi vadi ze tak pekny pribeh je taky tenky! 8D skor by som uvitala menej stran Twilightu ako Hex Hall 8D ale v poslednom čase na hrubé knižky ani moc nenarazím 8(

2. Tak s tím Twilight souhlasím, toto by si určitě víc stran zasloužilo 😀

3. Četla jsem zatím první díl a moc se mi líbil, takže se těším až si pořídím i tento druhý 🙂