Lissa Price – Banka těl: Mladší (RC review)

Originální název: Starters
Série: Starters and Enders, díl první
NakladatelstvíFortuna Libri
Počet stran: 344

Dívka stojí před strašlivou volbou. Rodiče jsou mrtví, bratr nemocný, za peníze se stane někým jiným. Komu může věřit? Nikomu…Děj tohoto strhujícího románu pro teenagery se odehrává v budoucnosti. Během smrtelné nákazy zahyne většina lidstva. Díky zázračnému léku, podávanému zpočátku jen velmi starým a velmi mladým lidem, zůstanou na živu jen starci a děti – a ti najednou stojí proti sobě. Mladým se chce žít a starým se nechce zemřít.
Aby se děti uživily, pronajímají prostřednictvím tajné organizace svá těla bohatým starým lidem, kteří chtějí znovu okusit mladost – a prodloužit si život. Hlavní hrdinka tohoto napínavého románu, Callie, se nechtěně připlete do cesty intrikářskému senátorovi, který chce vydělat jmění na tom, že těla dětem jednoduše ukradne a pronajme je navěky… Callie najednou neví, komu může důvěřovat – a do toho ji zasáhne láska…

Mladá Callie žije díky kruté válce jen se svým bratrem a stala se z ní prakticky bezdomovkyně. Nyní už zcela zapomněla, jaké to je spát v teple vyhřáté a povlečené posteli a dávat si do žaludku teplé jídlo. Teď přežívá ze dne na den. Navíc je její malý bratr nemocný a tak se musí starat i o to, jak mu od jeho nemoci odlehčit. Zajímavou možností se stává Banka těl. Callie se rozhodne vypůjčit za tučnou sumu peněz své tělo Starší ženě. Nemá ale tušení, že tato žena s ní má jiné plány, než si bezstarostně užívat mládí při naivních hrách. Začíná boj o život a ani Callie pořádně neví, komu by mohla věřit.

Svět ovlivněný biologickou válkou.

Válka zničila téměř všechno a přežít dokázalo jen velké množství Starších, kteří si střeží své životy a majetek jako oko v hlavě a na bezprizorní Mladší se dívají jen skrz prsty. Proti nemocem bylo naočkováno jen několik lidí a ostatní jsou buď nemocní, nebo mrtví. Nic už není, jak bývalo. Sama Callie vám může říct, jaké to je, se ze dne na den ocitnou na ulici a utíkat před strážci.
Budu upřímná a řeknu vám, že se mi svět, ve kterém Callie žije ani trochu nelíbí, ale zároveň mě nesmírným způsobem fascinuje, až přemýšlím nad tím, jestli nejsem šílená, když mě fascinuje něco takového. Komu by se líbilo žít na ulici, sbírat zbytky z popelnic a být ovládán neustálým strachem. Někdo mě přepadne, zabijí mě, umístí do Instituce, ze které se nikdy nedostanu. Nejsou to zrovna pozitivní myšlenky a nikdo by je určitě nechtěl prožívat.
Abych byla upřímná, tak jsem neměla vůbec žádné tušení o tom, že tato kniha už u nás vyšla. Tudíž jsem potom byla velmi mile překvapena, když jsem jí mohla dostat jako recenzní výtisk. Zpočátku mě tak trochu vyděsila podoba obálky, ale nakonec po dočtení si myslím, že se ke knize a jejímu příběhu perfektně hodí. Po přečtení knihy určitě pochopíte i rozdílnou barvu očí modelky.
Byla jsem také velmi potěšená celkovou čtivostí knihy a musím říci, že autorka píše velmi dobře, dokáže čtenáře zaujmout a to je v dnešní době to nejhlavnější. Vůbec bych se nebránila nějaké další knize od Lissi, proto doufám, že Fortuna vydá druhý díl co nejdříve (ale s nějakou předchozí hláškou, abych pak opět nebyla překvapená, i když, překvapení to bylo skvělé).
Co mi jako jediné na knize vadilo, bylo občasné chování hlavní hrdinky. Sama si uvědomuje, že má nemocného bratra, o kterého se musí postarat, ale v jistých situacích na něj ani nepomyslí. Já sama bych asi riskovala a snažila se ho navštívit, přišlo mi to od ní trochu sobecké. Celkově mi ovšem nevadila a musím říci, že mi i sedla. Sama si nedovedu představit, co bych na jejím místě dělala, kdybych měla přijít o rodiče a žít na ulici ze dne na den, v nebezpečí, hladová.
Pozitivem knihy určitě je, že nevíte, co od ní vlastně očekávat. Já osobně jsem neměla vůbec žádné tušení, jak se to nakonec všechno odehraje a hádala jsem až do posledního momentu. Nemám moc ráda, když konec nějaké knihy uhodnu už na začátku a pak nemám žádné překvapení. Z Mladších jsem ale překvapená byla, ale trochu mě děsí to, jak bude vypadat další díl, když toto autorka ukončila relativně „šťastně“. Jistě, Callie má na vyřešení ještě jednu záhadu, ale i přesto jsem zvědavá.
Nebudu vám lhát, z knihy jsem byla nadšená. Zpočátku jsem neměla ani zdání, co od toho mám celkově očekávat, ale opravdu jsem mile překvapena. Autorka píše čtivě, čtenář se nenudí. Nechybí akce, občasná romantika, nebezpečí a rozhodně ani překvapení. Nechci spoilerovat, ale jisté odhalení mě opravdu překvapilo a nečekala jsem ho. Banka těl se stává jistým konkurentem série Zahrada nesmrtelnosti, kterou vydalo stejné nakladatelství. Nezbývá mi, než vám tuto knihu doporučit a věnovat jí pět hvězdiček, protože si to opravdu zaslouží a já se nemůžu dočkat dalšího dílu!

Obrázek obálky a anotace: Fortuna Libri

Za poskytnutí recenzního výtisku knihy děkuji nakladatelství Fortuna Libri.

12 thoughts on “Lissa Price – Banka těl: Mladší (RC review)

1. Na tuto knížku jsem zatím četla jenom velmi kladné recenze, a u tebe to neni žádná vyjímka.. tak tuto knížku si asi nechám koupit buď k narozeninám, k svátku nebo až na vánoce.. ale rozhodně ji musím mít doma.. 🙂

2. Toto je jedna z knih, na kterou si brousím zuby při mém nedělním náletu na knihkupectví. Věřím, že se do ní vyplatí zainvestovat, protože jsem zatím nečetla žádnou negativní recenzi. 🙂 No, 5* mluví za všecko, že.

3. V knihkupectví jsem ji viděl a vypadal vážně dobře, ale já ji tam nechal :/ Achjo. Ale jak to tak vypadá, přečtu si ji až před vydáním 2. dílu, abych na něho zbytečně nečekal dlouho 😀

4. Na tuto knihu všude narážím… na webech, v knihkupectví… Asi si ji budu muset přečíst a zjistit, co na ní je tak zajímavého! A když tak čtu tvoji recenzi určitě neprohloupím.

5. Obálka vypadá docela strašidelně,ale po tom co jsem si přečetla anotaci a tvou recenzi, vypadá to na zajímavou knížku. Možná si ji časem pořídím… 🙂

6. Sakra, tohle vypadá vážně zajímavě. Pár recenzí jsem na tuhle knížku už četla … a žádné nebyly negativní, takže nakonec přece jen bych se po ní koukla. A ten cover je skvělý, takový hodně zvláštní až strašidelný, řekla bych.

7. Z knihy bylo nadšenejch už víc lidí. Nejsi první a ani poslední, jehož recenzi si na tuhle knížku čtu. Všechny zatím byly stejně pozitivní jako ta tvoje.
    Banku bych si ráda koupila (jakože fakt) ale zatím jsem ji v žádném knihkupectví neviděla (je to vůbec možný?)…

8. Na knihu jsem zvědavá. Netuším, co mám očekávat, ale myslím si, že by se mi měla Banka těl líbit. 🙂 Nevím, co bych dělala, kdybych měla přijít o rodiče a mít ještě k tomu nemocného bráchu. 😦 Já mám dva bráchy, staršího a mladšího, tak mě ta představa zabíjí. Jéé 😀 Já jsem teď použila slovo mladší a starší. 😀 Dobrý no. 😀 To bude asi znamení, že si mám knihu, co nejdříve přečíst. 🙂

9. No, tuhle knihu mi babička nedávno koupila k Vánocům, vypadá docela dobře, uvidíme 😉

10. Kdykoliv čtu podobně nadšenou recenzi na tuhle knížku, tak si hrozně nadávám, že jsem ji nechala v tom knihkupectví. :/ A to jsem ji držela přímo v ruce! Ach jo. Teď teda musím počkat až zase budu mít finance, abych si ji tedy mohla koupit. Doufám, že se mi bude líbit tolik jako tobě. 🙂

11. Tuhle knížku už mám v merku dlouho, ale budu si muset počkat, až mi v peněžence začnou růst peníze..:D Ale po tvojí recenzi se na knížku těším ještě víc.:)

12. Popis děje působí správně zvráceně, dokonce bych se přečtení ani nebránila. Dost se mi líbí i obálka 🙂