R. Gordon, B. Williams – Volný pád do PODZEMÍ (RC review)

Originální název: Free Fall
Série: PODZEMÍ, díl třetí
Počet stran: 432
Rok vydání: 2009

Bezprostředně po Calově smrti a pádu Willa s Elliott a Chesterem do propasti zvané Průduch začíná další boj o přežití. Kromě tajemných dravých zvířat se musejí postavit Willovým nevlastním sestrám, které u sebe mají ampule se smrtícím virem určeným k vyhlazení Površáků. Dokáže Will toto nebezpečí odvrátit? A podaří se mu konečně nalézt svého otce?
Cesta ke středu Země a k zahradě druhého slunce pokračuje…

V předchozím druhém díle spadl Will Burrows a jeho kamarádi do obávaného Průduchu, ze kterého se prý ještě nikomu nepodařilo dostat ven. Shodou okolností tam také skončily obě Styxká dvojčata. Dostává se jim opět nového dobrodružství a vypjatých nebezpečných scén. Ale také i zvláštního spojenectví. Musí se pokusit získat jediný vzorek nebezpečného viru, aby zachránili lidi na povrchu země.

Po druhém díle této série jsem byla v takovém zvláštním rozpoložení a musela jsem si to všechno nechat uležet v hlavě, než jsem se odhodlala vyžádat si další díl jako recenzní výtisk. Neměla jsem vůbec představu, jak by se dál mohlo podzemí vyvíjet a jak si ho oba autoři představují, nakonec to bylo takové zvláštní překvapení.
Ač se kniha může na povrchu zdát jako úžasné dobrodružné čtení po malé děti, není tomu tak. Tedy úplně. Už od začátku čtení je každému jasné, že ani třetí díl nebude pro hrdiny procházkou růžovou zahradou a dostanou se do značných potíží. Všechno je to občas až příliš kruté a právě proto bych nedoporučovala čtení těm mladším. I když v dnešní době je to asi trochu jiné. Každopádně i pro mě to bylo v jistých momentech opravdu šokující a nevěřila jsem vlastním očím.
Hrdinové se v knize opět dostali o něco dál a já jsem celkem ráda sledovala jejich dobrodružství a to hlavně díky novému světu, který si autoři vymysleli. No udělat ze středu země něco takového, to se jen tak nevidí! I když některé hrdiny bych z knihy raději vypustila, ale ne vždy se autorovi podaří uspokojit všechny strany. Jako celek to ovšem bylo opět na podobné bázi jako předchozí dva díly. Myslím si ale, že s jistou věcí se podařilo autorům tak trochu zabodovat, ale zároveň si tak i přidat další práci na bedra. Nenapadá mě totiž, jak by mohly pokračovat další díly, když někdo dopadl tak jak dopadl. Opravdu jsem celkem zvědavá. Protože z toho se nebude dát až tak lehce vybruslit. Ale myslím si, že by to klidně mohlo dopadnout takto a nic dalšího by se ani nemuselo psát, protože teď to bude asi hodně tvrdý oříšek.
Kniha sama o sobě je v jistých momentech čtivá a jindy zase až tolik ne. Většinou to záleží na tom, na koho se vyprávění upíná. Pak bych to mohla rozdělit na nudné a naopak velmi dobrodružné části. Kniha je pro mě zkrátka a dobře takovým průměrem, který je v jistých okolnostech opravdu hodně krutý a nedá dobru šanci uždibnout si svůj díl. Což mě v předchozích dílech celkem mrzelo, ale teď jsem byla i docela hodně překvapená, kam se to všechno ubralo.
Jedná se spíše o takové čtení na delší dobu, protože knihy opravdu nejsou hubeňouři, ale myslím, že to i stojí za to, začíst se do knihy. Ne každému musí sednout, to je pravda, ale je to takové průměrné čtení, které nenechá žádného dobrodruha chladným. Já věnuji knize tři hvězdičky, protože jsem zvědavá, jak to bude pokračovat a tohle autoři prostě nemohli udělat, budou to teď mi asi hodně těžké, snad se o tom brzy přesvědčím.

2 thoughts on “R. Gordon, B. Williams – Volný pád do PODZEMÍ (RC review)

1. Moc pěkná recenze. Já jsem zatím u druhého dílu. Na obálce Hlouběji do Podzemí je napsáno, že by to měla bát trilogie. Proto se ti asi zdá, že je to ukončené. Mě opravdu zaujalo, že z původní trilogie je teď pět dílů a připravuje se šestý :-). Už se nemůžu dočkat až si Volný pád přečtu.

2. Aha, tak proto se mi zdá, že to autoři budou mít dále těžké, když to bylo tak nějak ukončeno v tomto díle, no uvidíme.