Eden Maguire – Summer (RC review)

Originální název: Summer
Série: Krásní mrtví, díl třetí
Počet stran: 264

Po Krásných mrtvých není několik týdnů ani stopy. Darině se po Phoenixovi strašně stýská. Snad se vrátí a pomůže jí vyřešit tajemství další záhadné smrti. Je to už skoro rok, co byla Summer zastřelena v nákupním středisku. Podle všeho (a všech) se stala náhodnou obětí šíleného střelce… Něžná zlatovlasá hudebnice s andělským hlasem měla tisíce fanoušků, její píseň Neviditelný o neopětované lásce milovali všichni, nejen studenti ellertonské střední školy. Summer měli všichni rádi, všichni ji obdivovali… Darina musí Summer pomoci stejně, jako pomohla Jonasovi a Arizoně. Jinak její duše nikdy nedojde pokoje.
Neviditelná křídla tlučou, Krásným mrtvým hrozí nebezpečí a čas běží…

Poslední dobou se Darina cítí velmi osamělá. Krásní mrtví opět na nějakou domu zmizeli z Foxtonského vrchu a tak se cítí nepotřebná a tak nějak prázdná. Nemá žádné tušení, proč Krásní mrtví zmizeli, když za několik málo týdnů uplyne rok od té doby, co byla Summer zastřelena v nákupním centru. Blíží se tedy čas, aby Darina opět zapojila své detektivní schopnosti a odhalila jejího vraha. Jinak se Summer nikdy nedočká klidu a zůstane navždy v limbu.
Když se Krásní mrtví po nějaké době opět objeví, začíná Darina opět žít. Snaží se přijít na to, jestli v nákupním centru střílel jen nějaký neznámý psychopat, nebo to byl někdo z jejího okolí. Jako vždy se přitom sama dostane do značných potíží. K tomu všemu ještě musí řešit svůj vztah s Phoenixem a svými přáteli. Během tohoto dobrodružství ji ale nepotká vůbec nic dobrého.

Sama sebe nepočítám mezi skalní fanoušky této série, ale něco mě prostě nutí si to celé dočíst a dozvědět se, jak se Darina s tím vším na konci dokáže srovnat, nebo jestli se prostě zhroutí tak, že už jí nebude pomoci. Přeci jen, po tomto dílu ji čeká už jen jeden Krásný mrtvý, Phoenix, její přítel.
V tomto třetím díle mi ovšem Darina v jisté situaci opravdu stoupla v očích. Většinou jsem byla zvyklá na její chování zmučené přítelkyně, která by potřebovala jistou dávku elektrošoků, aby se vzpamatovala. Ovšem teď mě alespoň na chvíli překvapila a já nevěřila vlastním očím, že by něčeho takového, co udělala, byla vůbec kdy schopná. Že by se někdy pohádala s dokonalým Phoenixem. To bylo snad opravdu poprvé a poprvé jsem jí alespoň na chviličku viděla jako normální holku, která se dokáže vzbouřit svému příteli.
Děj mi opět tak nějak připadal stejný, jako u předešlých dílů. Děje se to pořád ve stejném duchu. KM zmizí, Darina je z toho pryč, pak se objeví a ona se pouští do akce. Zjistí, kdo je vrah, potká ji přitom samozřejmě nějaké to nebezpečí a pak KM zase zmizí. Plusem je, že si autorka ke každému dílu vymyslí jiný druh smrti. Přijde mi to tedy stále to samé dokola, občas něčím ozvláštněné.
Je ovšem trochu smutné, že se v celé knize moc neangažovala samotná Summer, kolem které by se měl příběh točit. Většinu svého času byla zalezlá a doslova se vypařovala před očima. Jako by ji absolutně nic nezajímalo. Jestli se najde nebo nenajde její vrah a podobně. Přitom za života to byla dívka, která milovala hudbu, měla spoustu přátel, byla veselá, díky svému zpěvu měla spoustu fanoušku a profesionální kariéru téměř nalinkovanou. Samozřejmě, člověkem smrt asi otřese, ale přeci jen, v předchozích dílech vystupovali ti, které měla Darina zachraňovat přeci jen více. Nemám absolutně tušení, o co autorce šlo, když Summer takto odstrčila do kouta a udělala z ní naprostou trosku.
Kniha pro mě opět nebyla ničím extra zvláštní, ke čtení mě pohání spíše to, že jsem zvědavá, jak to všechno na konci dopadne. Je to takový průměr, který si přečtete jen ze zvědavosti, ale znovu už po něm pravděpodobně nesáhnete. U mě je takový problém, že se snažím dočítat série, pak si totiž připadám, jako bych měla nějaké resty a byla o něco ochuzena. I když jde o takový divný příběh, jakým jsou Krásní mrtví. Tento díl mě nadchnul jenom onou jednou částí s Darinou, ale ani to mu nepřidá na hodnocení. Držím se stále u tří hvězdiček a ani nepočítám s tím, že by se to u posledního Phoenixova příběhu mělo nějak vylepšit.

Za poskytnutí recenzního výtisku této knihy děkuji nakladatelství Fragment.