Colleen Houck – Tygrovo prokletí (RC review)

Originální název: Tiger’s Curse
Série: Tygří sága, díl první
NakladatelstvíCooBoo
Počet stran: 408
Rok vydání: 2012

Sedmnáctiletou Kelsey Hayesovou by nejspíš ani ve snu nenapadlo, co ji čeká tohle léto; že se bude pokoušet zlomit tři sta let starou indickou kletbu. A to se záhadným bílým tygrem Renem. Na druhé straně zeměkoule. Ale přesně to se stane. Kelsey je vtažena do dobrodružství, kde na ni číhají temné síly, prastará magie a mystikou zahalené světy, v nichž není nic takové, jaké se na první pohled zdá. Nakonec musí riskovat vše, aby pochopila dávné proroctví a mohla tak kletbu zrušit navždy.

Vášeň. Sudba. Čest.

Stručný děj, příběh.
Kelsey žije se svými pěstouny v Oregonu. Celý její osud se změní ve chvíli, kdy stojí ve frontě na brigády. Dostane práci v cirkusu, jehož hlavní atrakcí je až podivně ochotný tygr. Kelsey se s ním ihned sblíží a v jeho přítomnosti nemá vůbec žádný strach. Záhy se objeví jistý pan Kadam a nabízí jí odjet do Indie, kde se bude o tohoto tygra, Rena, starat v rezervaci. Její poklidná brigáda se změní na pokus o zlomení staré indické kletby. Čeká ji velmi nebezpečné dobrodružství, láska a kdo ví, zda z toho vůbec vyvázne živá a zdravá – jak tělesně, tak emocionálně.

Příběh Indie a tygrů.

Prvních několik kapitol je děj zasazen do Oregonu, kde žije hlavní hrdinka Kelsey. Nezdržíme se tu ale dlouho a odcestujeme do vzdálené Indie. Pro mě osobně bylo toto zasazení příběhu velmi zajímavé. Většinou se autoři uchylují k Americe, zemi neomezených možností. Proto autorka Indií rozhodně překvapila a bylo to místy příjemné. Přeci jen, ne každý čtenář Indii zná a proto si myslím, že to bylo zajímavým osvěžením a získáním nových informací. Z různých děl má dnes Ameriku prošustrovanou téměř každý, ale Indii jen velmi nepatrné minimum lidí.
Jak už i název knihy vypovídá, bude čtenář prožívat dobrodružství po boku tygra. Ovšem ne jen tak ledajakého. Zakletého. Tento tygr čeká na zlomení kletby už dobrých tři sta let a nyní se mu naskytla ta šance všechno zvrátit. Šance v podobě Kelsey. Jestli se mu to ale podaří, tak to závisí právě na hlavní hrdince.
Indie i samotný tygří příběh je velmi zajímavý. I když se čtenář dostane spíše jen do nějaké té džungle nebo na přespání do hotelu. Zlomení kletby pomocí člověka, kterého vůbec neznáte. Putování po boku podivného tygra, který nemusí být zas až tak tygrem. To všechno tam na čtenáře čeká.
Pocity, dojmy a hodnocení. 
Na knihu jsem se opravdu hodně těšila a nemohla jsem se dočkat, až se do ní konečně budu moci začíst. Pro mě osobně je ale toto případ knihy, kdy těšit se, není zrovna to nejlepší, co může čtenář udělat.
Již ze začátku jsem měla opravdu velký problém se do knihy vůbec začíst. Přitom ten příběh je velmi zajímavý, když se to vezme kolem a kolem. Prokletí tygři, kteří čekají na toho správného člověka, který by je osvobodil. Nebezpečí, nástrahy, dobrodružství, láska. Pro mě ovšem nějak nevhodně podané. Až mě to tak trochu zklamalo, když by mohlo jít o tak skvělý příběh.
Řekla bych, že mi celkově vadil styl, jakým byla kniha napsána. A to si myslím, že dokáže udělat opravdu hodně. Nějak mě to nenutilo otáčet stránku za stránkou a trnout strachy, co se děje s hrdiny. Opravdu ne. Občas jsem se i nachytala, jak přestávám číst uprostřed odstavce a odkládám knihu. To se mi opravdu často nestává. Nerada to přiznávám, ale nudilo mě to.
Hlavní hrdinka Kelsey příběhu na čtivosti také nijak zvlášť nepřispěla. Přišla mi jako ten typ hrdinky, co sám neví co chce a po ostatních by očekával zázraky. Celkově mi tak nějak nesedla a po jisté části knihy tomu všemu nasadila svým chováním korunu. Ne v dobrém slova smyslu. Byla nesnesitelné a svým způsobem i hloupá. Opravdu jsem její myšlenkové pochody nedokázala pochopit a divila jsem se, že někdo takový může existovat.
Zpestřením a jistým uklidňovadlem byl pro mě právě tygr Ren. Ten byl za každých okolností úžasný a dokázal mě v jistých situacích i rozesmát. Opravdu jsem se pro sama pro sebe usmívala, když něco vyvedl nebo předváděl.
Těšila jsem se na knihu, která mě pohltí od začátku až do konce, ale nakonec mě samotnou opravdu mrzí, že se mi toho nedostalo. Ovšem jiným čtenářům se kniha zalíbila, mě bohužel neoslovila. Ale! Je to spíše tím stylem, než samotným příběhem. Jak jsem již říkala, ten příběh je rozhodně zajímavý a dobře vymyšlený, ale to podání už podle mého názoru trochu zaostává. Indie a kletba, to se mi líbilo, zkazila mi to ovšem tak trochu hlavní hrdinka a styl. Nemůžu si pomoct. Nemůžu ovšem říci, že mě nezajímá, jak to všechno dopadne a jestli se podaří zlomit kletbu úplně celou. To je motor, který mě pohání. Jsem na to zvědavá a možná bych i dokázala překousnout ty věci, které mi na knize vadí.
Osobně jsem od knihy očekávala trošku víc. Je mi líto, že mě neuspokojila tolik, kolik jsem očekávala. Neříkám ale, že ostatním by se nemusela líbit. Myslím si, že si stoprocentně najde své nadšené čtenáře. Nakonec dávám tři hvězdičky. Doufám, že další díly budou lepší, a když ne (pro mě), přečtu si je alespoň kvůli příběhu. Bude mi to sice trvat dlouho, ale nakonec se přeci jen dozvím, jestli se kletbu podařilo zlomit nebo ne.

Obrázek obálky a anotace: CooBoo
Doplňující obrázky: we♥it

Za poskytnutí recenzního výtisku knihy děkuji nakladatelství CooBoo.

Čtenářské hodnocení knihy:

2 thoughts on “Colleen Houck – Tygrovo prokletí (RC review)

  1. No tak toto som nečakala. Kniha vyzerala úžastne a trošku ma tvoje slová zarazili. Ale asi si ju prečítam aj tak 🙂

  2. PW: jak říkám, každému se líbí něco jiného, nevím, nějak mi to prostě nesedlo a samotnou mě to mrzí …

Leave a comment