Lisa McMann – Vstříc temnotě (RC review)

Originální název: Fade
Série: Lovkyně snů, díl druhý
Počet stran: 256

Některé noční můry nekončí… Zvlášť když se nechtěně dostáváte do snů druhých…

Jmenuju se Janie. Je mi teprve sedmnáct, ale skutečnost pro mě začíná být horší než sny. Na Fieldridgeské střední škole se dějí znepokojivé věci. Přesto nikdo nechce promluvit a ani vyšetřování nikam nevede. Co je však ještě horší, začínám odhalovat pravdu o sobě a o svých schopnostech – a ta je pochmurná. Vážně, krutě pochmurná…

Janie se svou schopností vnikat lidem (často nedobrovolně) do snů nyní pracuje v utajení pro policii. Stejně tak její nový přítel Cabel. Čeká je velmi náročný úkol. Musí dopadnout sexuální devianty, kteří si libují v mladých studentkách Janiiny střední školy. Navíc musí vyřešit i problémy mezi sebou a láskou k sobě. Janie se začítá do podkladů mrtvé slečny Stubinové a odhaluje tajemství lovců snů. Jak to dobré, tak i to špatné.

Styl.

Určitě jsem vám již v recenzi na první díl této série referovala o tom, jakým zvláštním stylem je psaná tato kniha. Zajímavé je, jak jsou jednotlivé kapitoly rozdělené na časové úseky. Možná si to čtenář nezapamatuje nijak přesně, kolik je právě hodin, může mít ale přehled o tom, jak je Janie v jednotlivých snech dlouho a vůbec, jak dlouho jí trvá vlastně všechno, pak je to hned více reálné, si myslím.
Mohla bych říci, že je kniha psaná takovým drsným způsobem. Líbí se mi, že si na nic nehraje a ani se autorka nesnaží nic přikrášlovat. Možná i z toho důvodu bych tuto knihu doporučila spíše starším čtenářům. Stačí se podívat na stručný děj a styl psaní knihy a čtenáři musí být hned jasné, že to nebude žádná procházka růžovým sadem. Autorka se rozhodně nebojí být krutá.
Pozitivní určitě je, že se kniha čte téměř sama. Líbí se mi, že se autorka nezabývá nějakým sáhodlouhým popisováním ničeho.
Na další díl jsem byla celkem zvědavá, i když jsem byla zklamaná, jak to všechno v tom prvním vlastně skončilo. Nějak jsem si předtím nedokázala sednout s tou policejní zápletkou a vším tím okolo. Při čtení druhého dílu už mi to tam nijak nevadilo, asi jsem to dokázala tak nějak vstřebat. Teď si možná ani nedokážu představit, jak by to mohlo být řešeno jinak.
O krutosti, surovosti jsem sice už hovořila v předchozím odstavci, ale přesto bych ráda podotkla, že tento díl je snad ještě “horší” než ten předchozí. Asi to bude tím, že šlo prostě o sexuální zločiny, tím to bylo mnohem odpornější, než nějaké drogy. Nesnáším devianty, kteří ubližují nebo provádějí ohavné praktiky.
Na knize, mohla bych říci, že i na celé sérii, je rozhodně zajímavé, jak je psaná. Líbí se mi, že to tak krásně odsýpá a přitom se toho člověk i hodně doví. Najde se tu rozhodně napětí, nebezpečí, romantika a sem tam i nějaký ten vtip. Sice mě pokaždé rozesměje jméno mužského hrdiny a nazývám ho Kabel, ale i to je úsměvné. Sama bych zvolila asi Caleb, aby to nebylo tak okaté.
Druhý díl se mi zdál o něco lepší než ten předchozí. Janie už tak nějak umí chodit v těch snech a tudíž už se s ničím nemusí čtenář seznamovat. Už ho to tak nějak nepřekvapí. I když, zjištění o jejím daru bude jistá rána, jak pro Janie, tak pro všechny. Druhému dílu dávám čtyři hvězdičky, není to špatná kniha, ale na pět to v tuto chvíli prostě nevidím, možná mě další díl překvapí a pak uvidíme.

Za poskytnutí recenzního výtisku knihy děkuji nakladatelství FRAGMENT.
Knihu můžete zakoupit na arara.cz

One thought on “Lisa McMann – Vstříc temnotě (RC review)

1. Jo, já jsem si v prvním díle z Cabela vytvořila Caleba, protože to se mi prostě četlo lépe. 🙂

A i když se mi ten první díl četl moc dobře a ten druhý už mám doma, tak se nějak nedokážu odhodlad ke čtení. Netuším čím to je, když se mi ten první díl líbil. Ale možná se bojím, že budu zklamaná, protože od toho čekám moc… Nu, tak uvidíme. Snad si brzo najdu čas a dostanu na to i chuť. 🙂