Kerstin Gier – Rudá jako rubín (RC review)

Originální název: Rubinrot: Liebe geht durch alle Zeiten
Série: Láska nezná čas, díl první
Počet stran: 336

Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem.

Dalo by se říci, že Gwendolyn žije ve stínu své sestřenice Charlotte, která byla předurčena k tomu, aby v sobě nosila gen. Tento gen umožňuje určitým jedincům cestování časem. A i když se u Charlotte objevují příznaky specifické pro tento jev, není to ona, kdo může cestovat.
Nikdo by nikdy neřekl, že ta hrozná Gwendolyn by v sobě mohla nosit něco tak ušlechtilého. Nebyla na to vůbec připravována. Když se jí poprvé rozplyne současný svět před očima a ocitne se v úplně jiné době, je zmatená. Ale brzy zjistí, že toho neví ještě spoustu a informace mohou být nebezpečné.

Cestování časem.

Tento způsob trávení volného času zažívá v poslední době opravdu velký rozmach. Můžeme se ho dočkat například v sérii od Alexe Scarrowa – Jezdci časem. V této knize je to pojato zajímavým a řekla bych spíše na vědě založeným způsobem. Už jen to, že v sobě musí mít potencionální cestovatelé určitý gen je rarita. Jestli je to ale opravdový gen, to ví jen málokdo a vědět hodně může být až příliš nebezpečné.
V této sérii mi zatím celé to cestování přijde více promyšlené a člověk se v něm neztrácí. Má něco do sebe, když člověk může cestovat jenom do minulosti, proč? Na to si zkuste odpovědět. Toto pojetí pro mě bylo více zajímavé, než ve výše zmíněné sérii. Zde se člověk neztratí a ví, kde se skutečný svět hraje svoji hru.
Čtenáře musí na první pohled uchvátit obálka, i kdyby obsah nebyl kdovíjaký, už jen díky té nádherné barvě se vyplatí mít knihu doma na poličce. Rudá jako rubín je jasným příkladem toho, že kniha může mít nejen zajímavý obsah, ale je i krásná na pohled. Dlouho jsem tak krásnou knihu neviděla.
Obsah samotné knihy měl také rozhodně něco do sebe. Cestování časem je zajímavé a člověk se při něm může i ledacos přiučit. Navíc, kdo by odolal těm nádherným šatům, které se nosily před dávnou dobou? Ze začátku se sice může zdát kniha malinko zmatečná, ale já jsem si postupně zvykla a snad jsem i pochopila celý Gwendolyndin rodokmen – a byla to fuška. Musíme brát v potaz, že se jedná o první díl série, tudíž toho ještě tolik nevíme. Věřím ale, že se všechno postupem času vyjeví a hezky vyvine. Nejprve mě trochu zklamalo, že se vztah mezi Gwendolyn a … nevyvíjel tak, jak jsem si představovala. Člověk si ale musí opravdu uvědomit, že toho bude mít určitě ještě hodně před sebou a pak se toho jejich vztahu určitě nebude moci nabažit.
Kniha je původně německy psaná, proto bych ráda poděkovala Terezce, že se tak bravurně zhostila jejího překladu. V němčině bych to četla pravděpodobně rok a nepřišlo by mi to tak skvělé. Ale díky krásnému překladu jsem knihu přelouskala za kousek večera a o jedné nudné přednášce. Nedokázala jsem skoro uvěřit, že jsem se dostala na konec a popravdě musím říci, že jsem chtěla víc.
Vinu na hodnocení čtyř hvězdiček nese určitě samotný konec knihy. Abych byla upřímná, tak takové konce nesnáším (v dobrém). Nějaká postava udělá něco naprosto nečekaného a vy se nemůžete dočkat dalšího dílu, to je přímo vražedné. Vlastně jsem to mohla tak trochu očekávat, celý ten konec. Na zadní straně knihy je napsáno, že láska hlavních hrdinů překračuje všechny hranice času, ale myslím si, že se toho dočkáme až v dalších dílech. Ten konec byl jen takovou předzvěstí velké lásky.
Kniha splnila na 90 % moje očekávání. Dostalo se mi zábavné hlavní hrdinky a jejího Watsona (nejlepší kamarádka), ke konci i trocha romantiky. Nebezpečí na naše cestovatele také číhalo skoro na každém rohu. Osobně jsem s touto knihou velmi spokojená, překvapila mě její nesmírná čtivost. Nikdy bych nevěřila, že se dá z němčiny vytvořit něco tak úžasného – smekám.

Za poskytnutí recenzního výtisku knihy děkuji nakladatelství CooBoo.
Knihu můžete zakoupit na arara.cz

3 thoughts on “Kerstin Gier – Rudá jako rubín (RC review)

1. Upřímně se přiznám, že když jsem se o knize dozvěděla poprvé, vůbec jsem si neuměla představit o čem vůbec je. Rozhodně má velice, řekla bych, až trošku zvláštní obálku a svým způsobem i hodně zajímavou, rozhodně upoutá… Kvůli tobě se mi kniha ale začala nějak moc zamlouvat:D. Díky tvé recenzi jsem se o ní dozvěděla opravdu hodně a jsem za to moc ráda:D.

2. Míša: takový komentář je jako pohlazení pro recenzenta 🙂 jsem moc ráda, že jsem tě navnadila :)))

3. Já jsem se na tuto knihu dívala v knihkupectví 🙂 Vypadá to vážně zajímavě.. Musím si to přečíst! 🙂