Kateřina Petrusová – Nebezpečná láska (RC review)

Originální název: Nebezpečná láska
Série: Bavettovi, díl první
Počet stran: 376
Oficiální stránky autorky: katerinapetrusova.cz

Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?

Paige je mladá ošetřovatelka, která je tak trochu otřesená díky smrti svého bývalého svěřence, snaží se najít klienta, se kterým to nebude mít tak složité a nebude hrozit, že by jí během několika týdnů zemřel. Tak se dostává do role chůvy-ošetřovatelky mladého Michaela Bavetty, který díky autohavárii mentálně uvízl v dětském věku, i když na první pohled vypadá jako celkem ucházející mladý muž z poněkud podivné nebezpečné rodiny.

Paige se s ním pomalu sbližuje a zjišťuje, že opět porušila své pravidlo nepřipustit si pacienta příliš k srdci. Je totiž jasné, že se bude muset jednoho dne probrat a opět začít řešit své mafiánské záležitosti,

Michael a Paige.

Paige mi přijde přesně jako ten typ hrdinky, který si něco zadá, že dodrží a přitom to pomalu, ale jistě, začíná porušovat. Tak trochu v ní vidím sebe sama a jsem si jistá, že to nezůstane jen u mě. Její vztah s malým Michaelem tomu všemu teprve dodává grády.
Abych byla upřímná, oblíbila jsem si spíše ty momenty, kdy byl Michael malý klučina s pinďourem ještě pořád na čůrání. Každý určitě na dětech miluje tu jejich “jednoduchost”, kdy prostě řeknou, co si myslí. Jsou upřímní a to se u dospěláků hledá opravdu jen velmi těžko. Proto jsou děti tak úžasné. Dát to dětské smýšlení do kombinace s tělem dospělého muže může být možná pro někoho trochu nevhodné, ale mě se to líbilo. Bylo to tak neuvěřitelně jednoduché, až jsem se nemohla dočkat dalších scén, kdy se bude Paige starat o Michaela. Upřímně můžu říci, že se při nejedné scéně čtenář zasměje, i když ve skutečnosti je to celkem smutné, s čím se Michaelova rodina musí potýkat a vypořádat. I svět plný drsných mafiánů může být zranitelný.
Od přečtení této knihy pro mě už více není mafiánským idolem Vito Scaletta (kterého můžete znát z české mafiánské hry Mafie II, nevím jestli i I, kde jsem si mimochodem mafii zamilovala), ale tentokrát je to Michael a Robert Bavetta.
Ale musím popravdě říci, že jsem očekávala o trošku více těch mafiánských záležitostí, protože jsem tak trochu masochista a líbilo by se mi to tam. Ale i tak, ten příběh si mě hned získal. Okamžitě jsem si oblíbila styl autorky, nebudeme si nic nalhávat, to, že je autorka Češka jí dobře hraje do karet, protože ta čeština je tak krásně “rozvinutá” a dá se vymyslet tolik věcí, že se vám z toho až točí hlava. Proto se mi celé tohle dílo tak krásně četlo a autorka mě dokázala dokonale dostat do příběhu. Přiznávám, že jsem zatím žádná její jiná díla, která publikuje na internetu nečetla (hanba mi), ale tahle její Nebezpečná láska, ta je nebezpečně úžasná.
Říkala jsem sice, o odstavec výše, že jsem si oblíbila scény s malým Michaelem, ale zase na druhou stranu, těch “dalších” momentů mi tam pak přišlo hodně málo a klidně bych knihu tak o stovečku stránek protáhla. Přeci jen se to tam pak všechno začalo o něco více vyvíjet, ale já hluboko v duši doufám, že autorka nám co nevidět vydá další díl (tedy spíše nakladatelství).
Horko mě ovšem polilo v tu chvíli, kdy jsem zjistila, že se kniha jaksi vytratila z mého batohu, a já si jí zapomněla spakovat na jedné přednášce. Opravdu na mě v tu chvíli šly mdloby, když jsem si uvědomila, že si ten skvělý příběh už možná nedočtu do konce a budu ochuzena o všechno to akčno, napětí, romantiku, mafiány. Věřte mi, kniha opravdu nestojí za to, nechávat jí někde válet v lavici.
Nesmím zapomenout zmínit i postavy, které se v knize vyskytovaly. Ono to možná pro někoho zas tak důležité není, ale i když to jsou teoreticky vzato vrazi, tak takový Johnny vám přijde jako strýček do nepohody, kterému se můžete svěřit se svým problémem a prakticky od něj očekáváte, že vás nějakým způsobem rozesměje a rozhodně vás nenechá ve štychu. Nezapomenu samozřejmě ani na schizofrenického Roberta, od kterého v nejednu chvíli nevíte co očekávat, ale na konci vás rozhodně překvapí. I když se může na první pohled zdát jako mrzout, co má všechno pod kontrolou a chce aby se všechno vyvíjelo podle něj, na konci se ukáže jako velmi dobrý charakter a nebude na škodu ho za to pochválit.
Zatím, pro rok 2012, obsadila tato kniha druhé místo mého pomyslného žebříčku oblíbených knih, které jsem zatím přečetla (v tomto roce). Nehledejte tu žádnou upířinu, vlkodlačinu, čarodějničtinu, ani nic podobného, ale prostě si lehněte (sedněte) a nechte se pohltit tímto úžasným mafiánsky-romantickým příběhem, kterému bez rozmyšlení uděluji krásných pět hvězdiček. Dejte si ovšem pozor! Také se mi zdálo, že mi někdo leduje useknuté články prstů!

Obrázek obálky a anotace: bux.cz

Za poskytnutí recenzního výtisku knihy děkuji nakladatelství FRAGMENT.

7 thoughts on “Kateřina Petrusová – Nebezpečná láska (RC review)

1. ty ani nevíš jak se těším na druhej díl… :))) taky jsem dávala plnej počet bez rozmýšlení :)))

2. Já taky, jsem na to hodně zvědavá 🙂 i když teď to asi bude bez pinďourů 😦 :DDD

3. Páni, takový hororový sny, jo 😀

tuhle knížku jsem nejdřív neměla v plánu číst, ale po těch několika velmi pozitivních recenzích jsem změnila názor a už se nemůžu dočkat, až se objeví v mé knihovně 🙂

4. Rozhodně neváhej, je to opravdu skvělé počteníčko, kdybych toho neměla moc na čtení, tak si jí hned přečtu znovu (možná příště). Ségra jenom viděla obálku a už jí po mě chtěla 😀

5. Někdo,asi někdo blízký autorky, mi psal pod recenzi, že má být druhý díl o Robertovi, Že tam má být hlavní postavou. Tak se těším 🙂 Jelikož mě Robert vůbec nevadil, naopak, jsem si myslela, že on a P. prostě 😀

6. To vypadá lákavě… a vůbec na tom nemají podíl samé nadšené recenze, které jsem čelta! 😀 😀

7. Jo, Michael a Page jsou úžasní. Miluju tuhle knížku už od dob, kdy jsem si přečetla první kapitolku na BH, a Bavettovic kluci mi přirostli k srdci. Jen si nemůžu pomoct, navzdory tomu, že je Mikee s těma svýma čokokuličkama, pinďourama a kachnama naprosto úžasný, mé srdce si už navěky získal Robert. Druhá kniha je opravu věnovaná jemu a máte se na co těšit… To bude teprve akce!
    Nemůžu se dočkat, až bude stát vedla Malých kluků. A vůbec bych se nezlobila, kdyby pak vyšel i Henry;)
    Kachnám dávám pět hvezdiček bez debat!