L. J. Smith – Před půlnocí (RC review)

Originální název: Midnight – The Return vol. 3
Série: Upíří deníky, díl devátý
Počet stran: 256

Meredith odhalila při záchraně Stefana nehezká tajemství ve své minulosti a Damon se kvůli své nemístné zvědavosti proměnil v člověka, což nese velmi zle. Ze zoufalství by udělal cokoliv, aby se stal opět upírem – neváhá se dokonce vrátit do pekla Temné dimenze. Fell’s Church se čím dál více začíná podobat městu duchů. Posedlost mění děti v kruté cizí tvory a situace se pomalu mění ve válku dospělých proti dětem… kdo může, prchá…

Všichni se vrátili z ohavného prostředí Temné dimenze i se zachráněným Stefanem, jediným problémem je, že se z Damona stal nedopatřením (kvůli jeho zvědavosti) člověk. A určitě si všichni dovedeme představit, jak moc se mu to zjištění nelíbí a že se bude snažit, co je jen v jeho silách, aby se z něj stal opět upír.
Jenže městečko pořád obtěžují oškliví malachové, kteří se projevují prostřednictvím dětí a tyranizují okolí. Děj nabírá na obrátkách, když se Bonnie nedopatřením dostane s Damonem opět do Temné dimenze. Navíc se nám věci začínají zamotávat, když Meredith odhalí své rodinné tajemství.

Po dočtení předchozího (osmého) dílu této nekonečné série jsem se celkem bála, jak se bude ubírat celý příběh dál. Ale abych pravdu řekla, tak mě děj tohoto dílu celkem překvapil a mohla bych i říci, že jsem si ho v některých částech užívala a nepřišel mi ani tolik přitažený za vlasy.
Na těchto knihách je zajímavá ta věc, že i když to není zrovna kvalitní čtivo a díl od dílu se to může čtenářům líbit méně a méně, pořád tu zůstává ten fakt, že se to čte celkem samo a i když by se nám při čtení nemusela nějaká věc zalíbit, stejně to přečteme a když se pak podíváme, je tu konec knihy. Já osobně jsem tento díl přelouskala dohromady za pár hodinek a ani mi to nepřišlo. Čtivost je pro mě u této série velkým plusem. I když L. J. Smith od nějakých dílů s touto sérií zrovna nezáří, tak pro mě je to takové čtivé. Možná to bude tou jednoduchostí, že se člověk někdy rád odprostí od toho složitého a něco takového uvítá.
Tento konkrétní díl byl pro mě v několika věcech opravdu zmatečný a nedokázala jsem pořádně pochopit, proč se tam dějí zrovna takové věci, jaké se dějí a co se tam vlastně řeší. Hrdinové dělají tohle a najednou, z ničeho nic, ze sebe vybalí věci, nad kterými vám zůstane rozum opravdu stát, dočkáte se sice nějakého vysvětlení, ale já osobně jsem žádnou hlubší souvislost nepochopila a možná proto mi ta určitá věc přišla celkem zbytečná. Občas může být velmi otravná, číst nějaký kousek děje a najednou se z ničeho nic u dalšího odstavce ocitnout úplně někde jinde, bez nějakého oddělení textu mezerou, nebo prostě něčím, aby se čtenář pořádně dokázal zorientovat.
Čtenáři se na tomto dílu může zalíbit jakési rozdělení příběhu do několika linií, takže se nemusí “nudit” jenom u toho, co dělá jeden konkrétní člověk, ale prožije více dobrodružství v jednom. Ale jak jsem zmínila v odstavci výše, rozdělení těchto jednotlivých “scén” by opravdu občas nebylo od věci, abychom si mohli pořádně ujasnit a zorientovat se, kde se přesně nacházíme a co můžeme od daných řádků očekávat.
Já osobně si myslím, že tato série čerpá svůj úspěch hlavní díky seriálové podobě, kterou vysílá stanice The CW. Domnívám se, že každý kdo seriál sleduje a ještě čte k tomu knihy (jako já) zastává stejný názor. Možná jsem to zmínila již v recenzi na nějaký předchozí díl, ale osobně čtu tuto sérii z toho důvodu, abych se konečně dozvěděla, jak to všechno skončí, kdo s kým bude a jestli si pořád budou děti požírat své vlastní údy.
Devátému dílu Upířích deníku dávám dvě hvězdičky, ze dvou důvodů, kniha pro mě byla čtivou, protože jsem asi v ten moment potřebovala do sebe dostat něco jednoduchého, nad čím bych ani nemusela moc přemýšlet a jenom číst. Nemyslím si, že by se autorce ještě nějakým způsobem podařilo zvednout kvalitu této série, jako má například dílo Temné vize, které je ve srovnání s Upířími deníky něčím naprosto jiným a já doufám, že to autorka zase nějak nepřežene. Možná se budu lišit od ostatních, ale já mám UD prostě ráda, asi určitě to bude seriálovou podobou, ale mám a chci si jí přečíst až do konce.

Obrázek obálky a anotace: bux.cz

Za poskytnutí recenzního výtisku knihy děkuji nakladatelství FRAGMENT.