Ellen Schreiber – Rakve lásky (RC review)

Autor: Ellen Schreiber
Originální název: Vampire Kisses 2: Kissing Coffins
Série: Upíří polibky, díl druhý
NakladatelstvíZoner Press
Počet stran: 160

Může láska k upírovi přestát nástrahy světa?
Ravenin dávný sen se konečně splnil! Našla si přítele, který je nejen citlivým gotikem jako ona, ale ještě navíc i princem temnot – upírem, o němž vždycky snila. Jenže jejich štěstí nevydrželo dlouho. Alexander ze svého sídla na Benson Hill zmizel. Zoufalá Raven je však odhodlána ho nalézt, a tak využije nadcházejících jarních prázdnin a vydává se po jeho stopách do sousedního městečka. Při svém pátrání se seznámí s přitažlivým Jaggerem, ze kterého se záhy vyklube upír a navíc Alexandrův zapřísáhlý nepřítel. Raven se vrací se do Dullsville a přestože se jí nakonec podaří svého milého najít, její dobrodružství rozhodně nekončí. Právě naopak.

Poté co Alexandr v prvním díle této série opustil naši hrdinku Raven, začala z toho být Raven nesvá a snaží se vypátrat, proč její nově objevený upírský milenec vlastně odešel beze slov. Když nalezne ve starém sídle podivný vzkaz a poté i neznámé číslo, které jí dovede do jednoho gotického klubu v sousedním městečku, její poslání je jasné. Rozhodne se navštívit svojí tetu, která čirou náhodou v onom městečku žije a její pátrání po Alexandrovi může začít. Do cesty se jí ovšem připlete nebezpečný upír Jagger, který s ní má nekalé plány.
Gotička, rakve a černá rtěnka.
Nejen co se vzhledu a “vyznání” hlavní hrdinky týče, ale také podle vzhledu obálek, názvu jednotlivých dílů musí být čtenáři jasné, že Raven prostě není tak nějak normální podle měřítek normálnosti usedlých spoluobčanů městečka Dullsville.
Jenže tohle odsuzování je v člověku už tak nějak zakořeněno a vštěpováno výchovou rodičů. Proto se může Raven zdát mírně potřeštěná a divná. Ona je to pravda, ale v tom dobrém slova smyslu, nikdo by nikdy neměl někoho soudit jen podle toho, jak vypadá, ale snažit se dotyčného lépe poznat, udělá to hodně.
Raven je v jádru dobrá holka, jen ji musí člověk lépe poznat. Netvrdím, že budete mít stejné koníčky jako ona a vyznávat její gotickou víru, ale může vám přijít milá a chápavá, zkrátka a dobře kamarádka do nepohody. Honí se ovšem za snem, při kterém se čtenáři zvednou koutky úst v úsměv a musí zakroutit hlavou, nad čím se to ta Raven vlastně honí. Ono to totiž zábavné opravdu je, sledovat její posedlost upíry, rakvemi, černou barvou a vojenskými botami. Někdo nad jejím chováním a tím vším možná nějakou chvíli kroutí hlavou, ale pak se do toho jejího dobrodružství ponoří a nepřijde mu to divné. Je to zkrátka úsměvné a chytlavé.
Hlavní zápletka.
Většinou musí být jasné, že se Raven prostě vydá toho Alexandra najít a štěstí jí v tom víc než hodně přeje, proto je to takové svižné a rychle to ubíhá, čtenář se nenudí. Na druhou stranu je zápletka snadno odhalitelná, ale v tomto konkrétním díle mi to ani tolik nevadilo, nahradil mi to humor. Už podle anotace víme, že Jagger bude ten padouch, který má něco za lubem a Raven se mu příhodně nachomýtne do cesty.
Dalo by se říci, že na přemýšlení to není vůbec složitý příběh. Na druhou stranu zde vůbec nechybí humor, láska, upíři (spíše ti klasičtí – nikdo zde nezáří). Zajímavé je, že jakoby hlavní myšlenkou je Ravenin nejoblíbenější film Rakve lásky (odtud i název knihy), který sama tak trochu prožívá ve svém životě se svým upírem a jeho nepřítelem na smrt Jaggerem.

Od této knihy jsem očekávala snad jediné – pobavení. A musím připustit, že svojí úlohu skvěle splnila. Není to nijak zvlášť hlubokomyslný příběh, jedna potrefená holka v černém hledá svého vysněného upíra a přimíchá se do nebezpečí, ale zaručeně to dokáže pobavit.
Cílem autorky je předvést, co dokáže potřeštěná láska, jak dokáže protnout dva naprosto rozdílné životy – člověka a upíra, kteří se do sebe zamilují a je z toho láska až po uši.
V dnešní literatuře pro mladé se setkáme s nesčetným množstvím pohledů na upíry. Autoři je vykreslují jako neodolatelné nesmrtelné bytosti, které za určitých podmínek mohou vycházet na slunce a vůbec jsou prostě úžasní. Ellen Schreibrová je popisuje z té klasičtější stránky, kdy opravdu na to slunce nemůžou, většinou pochází z Rumunska a libují si na hřbitovech. Většině čtenářů se to nemusí líbit, tenhle klasický pohled na ně, ale je dobře, že je autorka nijak nepřikrášluje a nedává jim tělo pevné jako kámen zářící na slunci, nebo jim nedává kouzelný prstýnek, který je ochrání před sluncem, tady zůstávají tou drákulovskou klasikou.
Kniha si podle mého názoru zaslouží ty čtyři hvězdičky, protože je čtivá, zábavná, nápaditá. Možná má trochu průhlednou zápletku a čtenáři to tak nějak prostě dojde, ale to je jenom malinkaté mínus. Nejedná se o kdoví jaký trhák, po kterém všichni šílí a běží si ho koupit do knihkupectví, je to prstě zábavná, trochu romantická oddychovka, která rozhodně nikoho neurazí. Čtenáře pobaví sledovat Raveninu ztřeštěnost a bláznivé nápady. Mě osobně kniha nijak neurazila a přečetla jsem toto bláznivé putování za nějaké dvě a půl hodinky. Je to zkrátka čtivé a autorka se nás nesnaží zahlcovat zbytečnostmi.

Obrázek obálky a anotace: Zoner press
Za poskytnutí recenzního výtisku této knihy děkuji nakladatelství Zoner press.

2 thoughts on “Ellen Schreiber – Rakve lásky (RC review)