Thomas E. Sniegoski – Padlí andělé #1 (RC review)

Autor: Thomas E. Sniegoski
Originální název: The Fallen
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 416

Aaron Corbet je celkem normální kluk, trochu samotář, sirotek s problematickou minulostí, který ale doufá, že snad konečně našel náhradní rodinu, přátele i smysl života. To všechno se ale změní na jeho osmnácté narozeniny; začne najednou rozumět portugalštině, latině, a dokonce i svému psovi, a jeho závěr je celkem logický – totálně se zbláznil!
Pak se ale objeví dva velice podivní muži, kteří se ho snaží varovat před nebezpečím, jež mu hrozí, a navíc mu prozradí, že je Nephilim – syn smrtelnice a anděla, padlého anděla. Aaron se to pokouší odmítnout a popírá své nadpřirozené schopnosti. Ale musí se se svým dědictvím vyrovnat – a to rychle. Temné síly nabývají na moci a jsou odhodlány jej zničit… A tak začíná příběh plný zvratů, utrpení, andělů a odvěkého boje dobra a zla.

Aaron Corbet byl do svých osmnácti let docela normální kluk, měl svoje trable a putoval z jedné pěstounské rodiny do druhé. Když už se konečně začal u jedné cítit jako doma, přišly jeho osmnácté narozeniny. Najednou porozumněl jazykům, které nikdy v životě neovládal a začal se s ním bavit jeho vlastní pes. Slovo dalo slovo a Aaron se dozvěděl, že je potomkem anděla – Nephilim. Musí se ale rychle naučit ovládat své schopnosti a propustit toho “anděla” v sobě, než rozpoutá opravdové peklo.

Aaron Corbet je hlavním hrdinou knihy, který se musí vyrovnat s tím, že je potomkem lidské ženy a anděla. Musím říct, že se s tím vyrovnal docela dobře a ani nijak nezešílel (jako by se to pravděpodobně stalo mě). Jistě, na začátku tomu všemu nemohl uvěřit, “Mluví se mnou pes!”, ale pak se přes to docela rychle přenesl. Co se ale týče jeho poslání, to zas tak rychle pochopit nedokázal a připadalo mi, že si občas sedí na vedení. Pak mě překvapilo, že v jednu chvíli byl do nějaké věci strašně hrhr, že by se ani nenajedl a pak jakoby mu vypadla z hlavy a “Podíváme se na to potom”. Jestli víte, jak to myslím.
Camael je anděl, který Aarona doprovází při jeho záchranné výpravě do neznáma. Na toho týpka jsem měla v nejednu chvíli takový vztek, že by se to nedalo ani popsat. Jasný, je na světě už od jeho počátků, možná ještě dřív, než si to Bůh v hlavě všechno promyslel, ale to neznamená, že se bude v 21. století chovat jako naprostý king a ignorant, který se zajímá o to “co vidí v dáli” a hranolky prostě nejí. Ale na druhou stranu patří mezi ty good.
Nemůžu furt popisovat jen ty dobré a tak jsem se rozhodla vzít si na paškál jednoho bad guye jménem Verchiel, který patří také mezi ty okřídlené. Jenže na něm bylo něco, co mi při čtení prostě nedalo. Bylo mi ho upřímně líto. On už nedokázal rozpoznat tu hranici, kdy všechno dělá pro Všemohoucího a kdy jedná ze svého vlastního rozmaru. On už tu zeď nedokázal rozpoznat a začal jednat pouze ve svém vlastním zájmu, co on si myslí, že je dobré a co by se Bohu líbilo.
Ač jsem knihu četla o něco déle, než jsem původně zamýšlela, její první část ve mě zanechala příjemné pocity. Jelikož znám i miniserál natočený na motivy knihy, dokázala jsem si hlavního hrdinu hodně dobře představit (i když představitelem je Paul Wesley). První část opravdu stála za to, nedokázala jsem se od ní odtrhnout. Všechno to mělo tak úžasný spád, až jsem se od toho nechtěla odtrhnout (donutil mě k tomu ale spánek). Bylo to něco tak úžasného a strašně mě to nadchlo. Vžívala jsem se do toho všeho.
Pak ale přišla druhá část knihy s názvem Leviatan a tam se to všechno totálně pokazilo. Všechno to vypadalo prostě tak dobře, tak krásně promyšleně, tak zajímavě, až se mi z toho při začtení se do druhé části, chtělo opravdu brečet. Nedokáži ještě teď pochopit, jak to jediná část dokázala změnit v takovou hrůzu, vážně to nechápu. Všechno mi to v části Leviatan přišlo až příliš přehnané, že to snad s anděli nemělo ani co dočinění. Netuším, kde se stala ta chyba, ale takhle jsem si to opravdu nepředstavovala. Vážně mě ta druhá část zklamala a nejradši bych se do ní ani nezačetla, i když i to začtení mi dělalo značné potíže, abych pravdu řekla, alespoň co se Leviatana týče. Opravdu mě mrzí, jaké obrátky ta knihy nabrala.
Od knihy jsem očekávala rozhodně víc. Kdyby se autor omezil jen na první část, tak bych neváhala a knize dala bez problému plných pět hvězdiček, ale on se bohužel neomezil a proto jsem byla nucena dát knize jen tři hvězdičky a je mi to hrozně líto, ta kniha má skvělý potenciál, protože já miluju knihy, kde jsou andělé a padlí a to podobné, proto mě to až tak dostalo.

Za možnost vyhrát recenzní výtisk této knihy děkuji nakladatelství CooBoo.

7 thoughts on “Thomas E. Sniegoski – Padlí andělé #1 (RC review)

1. túto knihu by som rada mala 🙂 pretože film sa mi strašne páčil, predpokladám, že aj kniha je rovnako dobrá 🙂

2. Sue: jak jsem napsala, první část mi přišla hodně dobrá (asi proto, že mi připomínala ten seriál) a hodně dobře se mi četla, mělo to prostě spád, s tou druhou částí je to už trochu horší..

3. jsem na to docela zvědavá… 🙂

4. VeEee: naprosto souhlasím, já ji taky vyhrála jako RC a taky se mi ta první část líbila víc, ta druhá byla horší, ale dohromady to bylo dobrý
    a jak se jmenuje ten seriál?

5. alipeli: seriál se jmenuje Fallen a hraje tam Paul Wesley

6. Ta obálka vypadá krásně, ale po téhle recenzi si čtení možná ještě rozmyslím 🙂

7. ta druhá část je opravdu zvláštní, ale na druhou stranu je to poměrně originální a příslib vztahu s Vilmou a její osud mě docela zajímá, jinak Aarona bych někdy taky nakopla, říct, že si sedí na vedení, je skoro ještě dost mírné 😉 a Camael? někdy je dost namyšlený, to souhlasím, na druhou stranu to někdy vedlo k dost vtipným situacím, a navíc miluju psy, takže Gabriel je pro mě jasná jednička 🙂