L. J. Smith – Stefanovy deníky: Chuť krve (RC review)

Autor: L. J. Smith
Originální název: Stefan’s Diaries – Bloodlust
Počet stran: 216

Stefan s Damonem utekli svým pronásledovatelům v Mystic Falls a vlakem se vydali do New Orleans. Damon odmítl živit se lidskou krví a nakonec Stefana opustil. Stefan potkal skupinu upírů, kteří ho naučili jak přežít a nezabíjet při tom lidi. Damona zajal majitel cirkusu a udělal z něj výnosnou atrakci. Když ho chtěl Stefan vysvobodit, padl do zajetí i on. Kútěku jim pomohla dívka, do které se Stefan zamiloval, ale zaplatila za to životem. Po velké hádce se oba bratři zase rozešli a Damon opustil New Orleans.

Recenze je bez spoilerů!

we♥it

Stefan a Damon jsou krátce upíři a musí opustit Mystic Falls, nebo je čeká jistá smrt, kterou na ně chystají místní obyvatelé. Dostanou se tak do New Orleans, kde se ale jejich cesty rodělí a Stefan se dostane pod ochranná křídla upírky Lexi a jejích společníků. Jenže s Damonem to nevypadá nijak dobře, uvěznil ho muž, který se ho chystá ukázat ve svém cirkusu v boji proti pumě, tak začíná Stefanova záchranná výprava, doprovázaná láskou, nenávistí a krví.

Hlavní postavou a vypravěčem je jak jinak, než Stefan Salvatore, nový upír, který přičichl ke krvi a nehodlá se jí vzdát. Na začátku přichází opravdový ripper, žádný hodný Stefan. Musím říct, že tuhle jeho stránku mám nejraději, kdy dá pořádně najevo to svoje upírství a morduje krásné ženy. Jenže si také pořád vyčítá, že ho Damon zavrhl a nechce s ním mít nic společného. No Stefan se nám tam zase až moc zapřemýšlel a měl moc velký výčitky svědomí, co se Damona týče. Upřímně, nemám ráda, když Stefan přemýšlí, já mám ráda, když koná to, co je v jeho přirozenosti. Jenže Stefanovi to prostě nedá, musí zachránit svého bratra, který je uvězněn v cirkuse, kde ho budou vystavovat. Jenže aby Stefan přežil ve světě, kde existují i jiní upíři, musí se naučit ovládat svoji žizeň a také svoji Sílu. S tím vším mu pomůže naše známá Lexi.
Lexi jistě všichni známe ze seriálu, nesmí chybět ani v této knize. I když v knize mi přijde rozhodně jiná, než v seriálu. Žije ukytá ve starém domě s dalšími upíry a je jejich “paní”. Přišla mi prostě takové jiná a nedokázala jsem si jí oblíbit tak, jako v seriálu. Samozřejmě, pomůže Stefanovi a to všechno, ale v tom její podobnost se seriálovou postavou tak nějak, podle mého, končí.
we♥it
Damon mi v tomhle díle přišel jako úplný blbeček a jsem ráda, že ho mám ráda až v současnosti v seriálu. Jeho minulost, hlavně ty začátky, prostě nějak v lásce nemám. Já chápu, že nechtěl být žádné monstrum, nechtěl pravděpodobně zabíjet lidi a podobně, ale sám viděl, že ho to mučí a zabíjí, veškerá ta jeho odmítavost. Mohl si dát na chvilku pohov a prostě se napít. Neustále Stefana nějakým způsobem zraňoval a nedokázal pochopit, že je mu líto, že ho donutil se napít lidské krve. Ke konci se sice trochu probral, ale i tak to byl až přehnaný mučedník, podle mého názoru.
Na to, jak moc jsem se na tenhle díl těšila, tak mě nijak nepotěšil. Představovala jsem si ho trochu jinak a představy autorů a boji upíra proti pumě mi přišly hodně, ale opravdu hodně přehnané a vůbec se to podle mého do téhle knihy nehodilo. Možná tak na jednu dvě kapitoly, ale ne aby se kolem toho motal celý příběh. To bylo na můj vkus až moc přehnané a proto jsem také knize dala jen tři hvězdičky. Opravdu jsem se na tenhle díl těšila, ale tímhle mě hodně zklamal, čekala jsem víc dobrodružství. Vždyť je to už druhý díl a jsme teprve u roku 1864, jak to chtějí všechno stihnout, to je mi záhadou. Čekala jsem třeba, že tam bude už něco s Klausem nebo podobně. Když se tam objevila ta dívka, tak jsem si přála, aby to byla Rebecca (Klausova sestra), nebo prostě nějaký původní upír. Ale dvěstě stránek o cirkusu mi opravdu moc nedalo.
Doufám, že další díl bude o něco lepší, že tam bude víc Stefanových dobrodružství, všech jeho putováních a že se nebudeme pohybovat v rozmezí tak dvou týdnů, ale třeba pár let, ani rok by nevadil. Prostě to chce víc akce a bylo by to všechno ok. Takže, jak jsem řekla výše, tomuto dílu bohužel dávám jenom tři hvězdičky a sama jsem z toho hrozně smutná, chtěla bych, aby to bylo lepší, ale bohužel, můžeme jen doufat, že další díl bude lepší.
K rozrazilu jsem sice měla poznámky u recenze prvního dílu, ale já si tohle prostě nemůžu odpustit. Je to šílený překlad a pokaždé když se tam to slovo objevilo, div jsem si neprokousla dáseň, nemyslím si, že by nám čtenářům tolik vadilo, kdyby to tam najednou bylo změněné. Ale kdo ví, že jo, možná sporýši říkali v roce 1864 rozrazil a pak ho přejmenují na sporýš.
Kniha se mi ale četla zase dobře, já jsem na ty deníky už prostě zvyklá, že mi to ani nepřijde a mám to za chvilku přečtené, jenže pak musím čekat zase na další díl. Na Stefanových deníkách je prostě vidět, že to je jenom na motivy Smitových Upířích deníků.

Obrázek obálky a anotace: bux.cz
Za poskytnutí recenzního výtisku této knihy děkuji nakladatelství FRAGMENT.

2 thoughts on “L. J. Smith – Stefanovy deníky: Chuť krve (RC review)