Rick Riordan: Percy Jackson – Poslední z bohů (RC review)

Autor: Rick Riordan
Originální název: Percy Jackson: The Last Olympian
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 408
Rok vydání: 2011

Jmenuji se Percy Jackson… Blíží se mé šestnácté narozeniny. V Táboře polokrevných však nechystáme oslavy, nýbrž výpravu do války. A místo blahopřání jsem si vyslechl dávné temné proroctví, které mi všichni tak dlouho tajili. Bitva, která může znamenat konec světa, začne docela nevinně, když mi přistane na kapotě auta bájný kůň Pegas… Ukáže se konečně, kdo stojí na straně dobra a kdo se přidal k vládci temnot? Kdo válku nepřežije a kdo z ní vyjde jako hrdina? Zápas o zachování civilizace začíná!

Recenze může naspoilerovat předchozí čtyři díly!

Stručný děj.
we♥it
Podle anotace a z předchozích dílů víme, že jakmile Percy dovrší šestnácti let, má se stát něco strašného – buď vyhrají bohové, nebo bude Olymp navždy zatracen. Ten rok už přišel a tak se chystá bitva, při které bude bojovat sám vládce Titánů, zlý Kronos v Lukově těle. V táboře polokrevných se sice na chvilku zastavíme, ale pouze kvůli zorganizování nějaké té válečné strategie, pak už se bude jen bojovat o to, aby se příšery a nestvůry v čele s Kronem nedostali do 600. patra rovnou na Olymp. Je na Percym a jeho armádě, aby se jim podařilo město bohů zachránit, protože bohové mají co dělat s Týfonem, který ohrožuje celé státy. A tak začíná ta největší bitva, na kterou jsme se celou dobu všichni těšili a nemohli se dočkat, jak vlastně skončí. 
Postavy.
Myslím, že prevděpodobně nemá ani cenu rozebírat postavy, které jsem rozebrala v předchozích recenzích. Možná bych jen řekla, že od prvního dílu všichni rozhodně hodně vyrostli. Už pochopili svoji úlohu jakožto hrdinů, kteří musí zachránit Olymp. Všichni (kromě těch co prchli ke Kronovi) se svého úkolu ujali s tím největším zapálením. Nekteré postavy samozřejmě trochu zklamaly, ale vyrovnaly to svojí hrdinskou smrtí pro dobro všech Olympanů. Nejvíc mě potěšil osud oblíbeného satyra Grovera. Po tom všem co si prožil při hledání Pana, boha přírody, si svoji odměnu opravdu zasloužil a stal se z něj fakt chlap-kozel. Sice pořád chroupe nábytek, když je nervózní, ale tím jenom uvolňuje to všechno napětí, které ho obklopuje.
we♥it
Percy dostal od bohů dar, který by nejeden smrtelník přijal s ohromnou radostí. Jenže Percy je ten nejlepší kamarád, jakého by si kdo mohl přát. Je sice trochu zbrklý a občas nerozvážný, ale na kamarády nikdy nezapomíná a proto raději zůstane smrtelným polobohem.
Pocity, dojmy a hodnocení.
Ihned po dočtení mě napadla tato slova: To prostě nemůže být konec! Já jsem si ten příběh doslova zamilovala a s každým dílem to bylo lepší a lepší, až nakonec přišel ten poslední. Nutila jsem se, abych ho četla pomalu, zlehounka, aby mi vydržel, ale prostě se to nedalo. Miluju příběh o Percy Jacksonovi a jeho přátelích, kteří bojují proti nestvůrám všeho druhu. Už jsem si na něj zvykla, na to, jak mě rozesměje, nebo mě donutí se bát o všechny hrdiny. To prostě nemůže být konec. Ale vypadá to, že prostě je. To je snad jediné mínus této knihy – že je poslední. Do každé bitvy jsem se dokázala perfektně vžít a soucítit s hrdiny, když přišli o někoho, kdo jim byl blízký. Několikrát už jsem měla i slzu na krajíčku – tohle všechno se mnou poslední díl udělal. Uvědomuji si, že je to čtení spíše pro mladší generace, ale nemůžu si pomoct, Rick to umí napsat tak poutavě, že při čtení nemáte vůbec chuť přeskakovat nějaký ten odstavec, nebo něco podobného. U nějakých knih například, když mě odstavec nebo nějaká část nebaví, tak jí třeba jenom tak zběžně přelétnu očima, ale to u Percyho rozhodně nehrozí, aspoň z mojí strany ne.
we♥it
Tehle série se rozhodně vyplatí, aby byla přečtená až do konce, protože s každým dílem je to lepší a lepší. Hrdinové dospívají, musejí čelit nelehkým rozhodnutím. Čtenář se dostane do poněkud vtipněji vyobrazeného světa Olympských bohů. Přečíst si tuhle sérii byl pro mě rozhodně zážitek! Poslední díl si myslím, že zaslouženě, vysloužil z mojí strany plný počet hvězdiček na databázi knih.
Člověk se u čtení Percyho poučí, zasměje, pobrečí. Dostane se mu hodně napětí a pohlédne do světa, o kterém se mu může jenom zdát. Já bych brala všema deseti, co deseti, dvaceti, abych mohla být polobohem. Ani ty nestvůry na každém kroku by mi to nedokázaly zkazit, kdybych se aspoň na jedny prázdniny mohla dostat do tábora polokrevných a zažít tam všechna dobrodružství!
Děkuji tímto autorovi Ricku Riordanovi, že napsal tak úžasnou sérii, od které jsem se nemohla odtrhnout. Je to série, jejíž přečtení ani v nejmenším nelituji.
Potěšením pro mě je, že Rick plánuje další sérii o polobozích, na tuhle informaci jsem narazila u Nory a jsem za ní nesmírně ráda! Já se rozhodně na tuhle sérii o starších hrdinech budu moc těšit! A musíme za to poděkovat komu jinému, než nakladatelství FRAGMENT!

Obrázek obálky a anotace: Fragment
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

One thought on “Rick Riordan: Percy Jackson – Poslední z bohů (RC review)

  1. Cítím to stejně 🙂 Jen není dobrý přečíst si to a poslechnout si písníčku without you 😦 Chce se mi brečet. Knížka semnou dělá neuvěřitelné věci :)Od prvního dílu čekám kdy jí to percy řekne a on to poví ke konci knížky. Není to na zabití? 🙂 Díky této stránce vím ,že bude pokračovat další série ,ale dá se to vyčíst i na poslední stránce.

Leave a comment