Suzanne Collins: Hunger games – Vražedná pomsta (RC review)

Autor: Suzanne Collins

Originální název: Catching Fire
Počet stran: 336
Rok vydání: 2010

Jste hladoví po dalším strhujícím čtení? Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje! Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?

Recenze může obsahovat spoilery, číst jen na vlastní nebezpečí!

Konečně, dostala jsem se k přečtení a hlavně dočtení druhého dílu Hladových her. Musím se přiznat, že jsem po přečtení prvního dílu vůbec nevěděla, co čekat od toho druhého, ale nakonec jsem byla mile překvapena :).

Stručný děj.

we♥it
Katniss s Peetou se po výhře v hladových hrách vrací domů a nyní žijí ve vesnici vítězů, která slouží výhradně pro ty, co někdy vyhráli hladové hry. Takže ve dvanáctém kraji je to Katniss, Peeta a Haymitch, jejich trenér, který kdysi vyhrál čtvrtohry. Na řadě jsou ale další čtvrtohry, což znamená, že z každého kraje se bere dvojnásobek splátců, aby byly hry více krvavé. Ještě předtím čelí Katniss výhružkám prezidenta Pandemu, který jí nijak nehltá její zamilovanost k Peetovi. Navíc se v krajích dějí různé věci, které nutí Katniss, aby svou zamilovanost hrála ještě víc a aby přesvědčila samotného Snowa, to se jí ale nedaří.
Pravidla čtvrtoher se pro letošní rok změnila, do arény nastoupí výběr z předešlých vítězů, takže je jasné, že se do arény dostane Katniss buď s Peetou nebo Haymitchem.
Opět nastává vražedné běsnění v aréně a vyhrát může jen ten nejsilnější, pokud se to ovšem někomu podaří, protože letošní aréna je opravdu krutá. Na konec se však stane něco, co Katniss v žádném případě nečekala.
we♥it
Katniss se od předchozího dílu nijak zvlášť nezměnila, jen její ochota riskovat svůj život za ty, které miluje, ti jsou u ní na prvním místě. A to za každou cenu. Nyní na ní ale dopadá větší tlak, protože je pod neustálým dohledem kapitolských kamer a musí předstírat svou zamilovanost do Peety. Občas jí to činí velké potíže, protože se ocitá tak trochu v milostném trojúhelníku.
Peeta je v knize popisován jako skvělý řečník, který svou zamilovanost ani nemusí předstírat. Vždycky ví přesně, co má udělat, kdy co říct a jakým tónem. Z minulých her si odnesl na památku umělou nohu, která ho ale zpomaluje při jeho snažení ochránit Katniss za každou cenu.
Trenér těchto dvou a věčný pijan Haymitch je prostě takový, jaký je. Nikdo by nikdy neřekl, že za jeho jednáním je ukryt nějaký hlubší význam. Jeho jedinou přítelkyní je pálenka. Řekla bych, že v podnapilosti má ty nejlepší nápady.
Nejtragičtější postavou z celé knihy je, podle mého, Hurikán (odpusť Bože ten překlad). Jeho musí být každému líto, protože musí snášet všechny ty útrapy s falešnou zamilovaností a ještě musí sehrát roli hodného bratrance. Podle mě by si ho Katniss ani nezaslouží, protože ho svým rozhodnutím odsoudila k samotě.
Pak se v knize objevují samozřejmě šampioni z minulých her, se kterými musí Katniss soutěžit a snaží se dostat si je od těla, nevytvořit si k nim vztah, kdyby je náhodou musela zabít. Postava Finnica se mi líbila, byl upřímný a věděl o svých přednostech a také je často využíval. Edison a Volta, dvojice, která se všem zdá naprosto vyšinutá, ale jim se v hlavě točí takových věcí, o kterých nemají ostatní ani tušení. Kdyby všichni věděli to co oni, nikdy by už kraje nemuseli být pod nadvládou Kapitolu a mohli by se v pohodě vzbouřít, protože jak už jejich přezdívky napovídají, nejsou to žádní hlupáci.
Jako poslední si dovolím zmínit postavu Johanny, která se mi již od začátku zdála jako schopný zabiják, který s vámi uzavře spojenectví a v další minutě je schopen vás zabít. Nic jsem jí nevěřila a její nenávist vůči Katniss mi přišla až přehnaná.
Pocity a dojmy.
Než jsem se pustila do čtení, tak jsem vůbec netušila, co mám od knihy čekat. Ani ve snu by mě nenapadlo, že se zase vrátíme do arény. Myslela jsem, že budeme v klidu projíždět kraj po kraji, truchlit po ostatních splátcích a nakonec to vše vyústí v Katnissinu a Peetovu svatbu. Jenže to byla chyba lávky, kniha mě opět dostala svojí akčností a chutí přežít. Četlo se to s lehkostí a ke konci každé kapitoly jsem se nemohla dočkat té další, protože v každé se něco skrývalo. Konec knihy byl pro mě nevíc překvapivý. Jsem ráda, že to tak skončilo a obyvatelé krajů mají další naději. Osud Peety mě docela zmátl, doufám, že se to v posledním díle všechno vyřeší. Nemůžu se dočkat až si další díl přečtu.
Hodnocení.
Kniha byla opět velmi čtivá a provázela nás v ní hlavní hrdinka Katniss. Všechno je to v přítomném čase, takže se čtenář dokáže dokonale sžít s postavou a dějem. Delší pasáže bez dialogů mi vždycky nahánějí hrůzu, ale u Hunger games mi to tak nějak nevadí, protože se můžeme dozvědět o tom, jak aréna vypadá a podobně. Prvnímu dílu jsem dala 4 a půl hvězdičky a tak tomu bude i tu tohohle, protože ještě nevím, jak moc mě překvapí poslední díl a co se tam všechno dozvím.

One thought on “Suzanne Collins: Hunger games – Vražedná pomsta (RC review)

1. Johannu nemá rád nikdo 😀 I když na druhou stranu má v sobě ta holka nějaké kouzlo:D Předpokládám, že bude ještě ve trojce, k té jsme se zatím nedostala. Ale z postav tohoto dílu se mi určitě nejvíc líbil Finnick:)